Hva skjedde med dem etter 1761/1762? Ble de værende i Oppdal, døde de, eller flyttet de ut?
Jeg har funnet 4 barn:
- Gjertrud f. 1753, lenke til transkribert kirkebok, og til ministerialboka, nest øverste dåp på høyresida. Da bodde familien på Snøve.
- Even f. 1755, lenke til transkribert kirkebok, og til ministerialboka. Det står ikke hvor de bor, men det var mange faddere fra Snøve.
- Marit f. 1758, lenke til transkribert kirkebok, og til ministerialboka. Morbroren Siver Evensen Skorem var en av fadderne og to faddere var Vasslæggja. Kanskje familien har flyttet til Brenna?
- Ildri f. 1761, lenke til transkribert kirkebok, og til ministerialboka, dåpen helt nederst på høyresida. Igjen fadder fra Vasslæggja og ei fra Røtvegen.
I skiftet etter Anne Olsdatter Ekran som ble holdt 3. november 1762, Orkdal sorenskriveri, skifteprotokoll 1756-1766, folio 417a står Siri Evensdatter som en av arvingene etter gammeltanta si (moras farsøster), og hun omtales som Sigri Evensdatter gift med Ole Jensen Indseth boende paa en Plads kaldet Brenden heri Sognet.
Men jeg finner ikke Ole og Siri i ekstraskatten i 1762 i Oppdal. Hvis de bodde på Brenna, burde de ha stått på denne sida for der er det en husmann Rasmus Brenden under Vasslæggja. Der står også Arn Vasslæggja som var fadder for Marit i 1758.
De står heller ikke nevnt i til- og avgangslistene i ekstraskatten fra oktober 1762-desember 1763 i Oppdal prestegjeld.
Heller ikke i ekstraskattmanntallet i 1766 finner jeg Ole og Siri i Oppdal.
Og de er ikke blant fadderne til de mange barna som Siris bror, Sivert Sivertsen Skorem, fikk i perioden 1763-1780. Sivert Skorem var fadder sjøl for niesa Marit i 1758.
Jeg har ikke sett i bygdeboka.
Årsaken til min interesse i denne familien, er at det er noen på Liabø i Halsa på Nordmøre fra 1780-tallet som kan stemme med disse. Og det var tilflytting til flere garder rundt Halsafjorden fra Trøndelag; mest fra Rennebu/Innset-området, fra 1760-tallet og framover.