Jeg ser at det er postet noen poster om dette før men prøver meg på nytt om noen har kommet lengre.

Jeg er på jakt etter Ole paulsen's foreldre, Ole var fra stangevik i Møre og Romsdal til Bodø. Gift med Anne gurine Melkild fra Kristiansund.
Jeg fant en Ole Paulsen f.19 April 1844 i Halsa, Stangevik som jeg fikk tydet her i ettermidag av Eva Hagen.
Link til kirkeboka, http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... id=17018&u id=ny&idx_side=-68
I vielse protokollen i Bodø er Paul Olsen oppført som far til Ole og den eneste med denne kombinasjonen navn, far/sønn finner jeg linken over.
Faren heter da her Paul Olsen Liabøe gift med Sigri Olsdatter ibid. Liabøen forstår jeg er et gårdsnavn fra Oppdal etter litt søk her inne, navnet finnes også i M og R men finner ingen person-navn som klaffer til stedet.
Ibid fårstår jeg kommer fra Vang i Hedemarken, ene fadderen til Ole Paulsen er Ole Christophersen ibid og han går igjen som fadder i Vang (Googlesøk). Tipper det er faren til Sigri uten å ha undersøkt noe mer om saken.
Er det noen som har noe formening om denne Paul Olsen og kan hjelpe meg litt på vei, om det er rette foreldrene jeg har her til Ole Paulsen?
Mvh
Henry