Oslogate - kirkesogn?
Moderator: MOD_Oslo
Oslogate - kirkesogn?
Hei!
Kan noen fortelle meg hvilken kirkebok jeg skal lete i for å finne beboer i Oslogate i Kristiania i FT 1910?
Mvh
Inger
Kan noen fortelle meg hvilken kirkebok jeg skal lete i for å finne beboer i Oslogate i Kristiania i FT 1910?
Mvh
Inger
Re: Oslogate - kirkesogn?
Hei ! Tror du må se på Grønland Mvh.Knut J.
Hei!
Takker for tips, men fant ingenting der. Noen som vet om annet sted og lete?
Mvh Inger
Takker for tips, men fant ingenting der. Noen som vet om annet sted og lete?
Mvh Inger
Tenker det er bedre å prøve Oslo hospital.
Takk for hjelpen! Stemte nok med Oslo Hospital til Oslogate.
Mvh Inger
Mvh Inger
- Laila Normann Christiansen
- Sted: OSLO
- Kontakt:
den er fin, lenka til Byarkivet, men DIS-OAs versjon av samme er søkbar!
Samlagsafstemningen i Kristiania
Denne er en oversikt over valgkretsene, men de samsvarer som regel (i 1899) med kirkesokn.
Lykke til!
Samlagsafstemningen i Kristiania
Denne er en oversikt over valgkretsene, men de samsvarer som regel (i 1899) med kirkesokn.
Lykke til!
med vennlig hilsen
Laila N. Christiansen
Moderator: Akershus/Oslo, Emigrasjon USA
Les dette før du poster din etterlysning
Laila N. Christiansen
Moderator: Akershus/Oslo, Emigrasjon USA
Les dette før du poster din etterlysning
Oslogate lå den gang i "Oslo kreds", og med det menes i dag Gamlebyen menighet (kirke). Etter at hovedstaden Kristiania i 1925 fikk det gamle navnet Oslo, måtte den daværende "Oslo kreds" (som fra siste halvpart av 1800-tallet hadde vært en bydel i Kristiania) få nytt navn, og ble da hetende Gamlebyen. I dag blir også Gamlebyen kalt for "Gamle Oslo". Søk derfor i Gamlebyen kirkes bøker.
Dag skrev:Søk derfor i Gamlebyen kirkes bøker.
Eller Oslo hospitals kirke som Henning skriver ovenfor. Det er den samme kirken. Oslo hospital/Oslo kirke = Gamlebyen kirke.
Hei
Jeg har "sporet" min oldemors slekt til Oslogaten, Gamlebyen. Har funnet alle døpte, konfirmerte og viede under Oslo hospital i perioden 1890-1948 som til nå har vært "min" aktuelle periode.
Jeg har "sporet" min oldemors slekt til Oslogaten, Gamlebyen. Har funnet alle døpte, konfirmerte og viede under Oslo hospital i perioden 1890-1948 som til nå har vært "min" aktuelle periode.
Så flott å høre! Takk for at du informerer om dette. Det var hyggelig!
Kan også tipse om at man ser kirkesogn tilhørende spesifikke gatenavn i 1910-tellinga - bare søk opp gateadresser der. Vær obs på at ei gate kan tilhøre ett kirkesogn på en side, men en annet -sogn på andre siden.