Olaf Olsen Bredevej, underofficerselev Fredrikssten 1895

For etterlysn. som ikke kan plasseres på undernivå

Moderator: MOD_Østfold

Svar
Brukeravatar
dn23074
Sted: KROKELVDALEN

Olaf Olsen Bredevej, underofficerselev Fredrikssten 1895

Legg inn av dn23074 » 2. mai 2010 kl. 15.55

I ministerialbok for Halden 1890-1906 nr 76 er Ingvald døpt. Hans foreldre er underofficerselev Olaf Olsen Bredevej, f. 1872 med bopel Fredriksten og Emma Kristina Jonassen (skal være Jonasdotter). Hun ble senere gift på Tingvoll med Ole Olsen f. Meisingset 28.2.1871 og de er da mine morforeldre. Har merket meg navnelikheten mellom morfar og barnefaren. Søk i kirkebøker og FR etter Olaf Olsen Bredevej har ikke gitt resultat. Det nærmeste jeg har kommet er til Ole Olsen Bredeveien f Ringebu 9.9.1871. Han var på Fredriksten festning 1893-96, altså i det aktuelle tidsrommet. Søk etter Ingvald har ikke gitt noe resultat.
Det er sikkert mange av dere som kan mer om dette enn meg, og jeg spør derfor: Ville det vært mulig å endre navnet Ole Olsen Bredeveien til Olaf Olsen Bredevej og f.år fra 1871 til 1872 i kirkeboka?
Ole Olsen f. på Meisingset kan neppe være identisk med underofficerseleven Olaf O.B., da det i kirkeboka står at han var tunghørt, og det er vel tvilsomt om han da kunne komme inn på underoffiversskolen.
Er takknemlig for alle synspunkter og tips om hvor jeg kan søke mer info

Svar

Gå tilbake til «Halden-distriktet - ukjent kommune»