Jeg søker døde og begravede informasjon for min bestemors søsken, deres ektepar og barn.
1. Sigrid Amailie Mikkelsdatter FURUSETH f. 14 Januari 1898, Kjelsrutadeie, Løten. Siste jeg vet om henne var når hun var fadderene til, Finn Marius SKAUGERUD var født 7 Juli 1917 i Hamar.
2. Jenny Mikkelsdatter f. FURUSETH f. 4 Juni 1900 Kjelsrutadeie, Løten gift 5 November 1921 med Johannes MARTINSEN. Siste jeg vet om familie var 2 pike: Astrid Margrethe f. 13 December 1921 og Åse Mathilde f. 5 Mai 1928. Begge var født på Aadalsbruk, Løten.
3. Ivar Mikkelsen FURUSETH f. 28 December 1902 Grøholteie, Løten, Hedmark gif med Hjørdis Eng f. Jaren, Brandbu, Oppland. Jeg har døde år av 1940 for Ivar men vil har komplet dato og sted.
mvh
Adele
Døde og begravede informasjon for FURUSETH og MARTINSEN
Moderator: MOD_Hedmark
Re: Døde og begravede informasjon for FURUSETH og MARTINSEN
Hei!
Jeg har opplysninger om søsknene til din bestemor, og noen av etterkommerne. Du nevner tre søsken her, kjenner du til de andre? eller er det kun disse tre du mangler opplysninger om? De var opprinnelig 9 søsken (fire døde i forholdsvis ung alder).
Opplysninger fra Løtenboka, bind III:
Karen født 04.08.1889 - gift med bakermester Anton Skaugerud, Jaren på Gran
Emilie født 24.12.1891 (døde i 1918) - gift med bokholder Anders Augestad, Porsgrunn
Anna født 13.10.1892 - gift med småbruker Ole L. Skaugerud fra Søndre Land
Adeline (din bestemor?) - gift med fabrikkarbeider Julius Bakke
Alf Marius født 1897 (døde i 1907)
Sigrid født 14.01.1898
Jenny født 04.06.1900 - gift med ovnsbeslager Johannes Martinsen, Kværner
Ivar født 28.01.1902 (døde i 1940) - gift med Hjørdis Engh, Jaren, Brandbu
Amund født 31.01.1904 (døde i 1920)
Jeg kjenner bl.a. til at Ivar og Hjørdis har en datter som heter Hjørdis. Hun er født 19.01.1927. Giftet seg i 1946 med Asbjørn Østlund, Løten.
Så mitt spørsmål er: Er det bare Ivar, Jenny og Sigrid du trenger opplysninger om eller også de øvrige søsknene?
Med vennlig hilsen
Toril L. Bjerke
Jeg har opplysninger om søsknene til din bestemor, og noen av etterkommerne. Du nevner tre søsken her, kjenner du til de andre? eller er det kun disse tre du mangler opplysninger om? De var opprinnelig 9 søsken (fire døde i forholdsvis ung alder).
Opplysninger fra Løtenboka, bind III:
Karen født 04.08.1889 - gift med bakermester Anton Skaugerud, Jaren på Gran
Emilie født 24.12.1891 (døde i 1918) - gift med bokholder Anders Augestad, Porsgrunn
Anna født 13.10.1892 - gift med småbruker Ole L. Skaugerud fra Søndre Land
Adeline (din bestemor?) - gift med fabrikkarbeider Julius Bakke
Alf Marius født 1897 (døde i 1907)
Sigrid født 14.01.1898
Amund født 31.01.1904 (døde i 1920)
Jeg kjenner bl.a. til at Ivar og Hjørdis har en datter som heter Hjørdis. Hun er født 19.01.1927. Giftet seg i 1946 med Asbjørn Østlund, Løten.
Så mitt spørsmål er: Er det bare Ivar, Jenny og Sigrid du trenger opplysninger om eller også de øvrige søsknene?
Med vennlig hilsen
Toril L. Bjerke
Beklager, skrivefeil: Dattera til Ivar og Hjørdis heter/het Astrid Østlund
Mvh Toril
Mvh Toril
Mange takk, Toril,
Jeg har fatt opplysninger fra Løtenboka, bind III mange aar siden og har begynte fra det informasjon.
Du har det rett at min bestemor var Adeline. Hun død når min mor var 17 måneder og mor voskte opp og komt til Canada med hennes adoptiv familie.
Jeg vil gjerne har allt om bestemors familie som jeg kan finne.
Noen funnet Karen og Anton SKAUGERUD/SKAUGRUD i Granavoll gravplass, Gran, Oppland.
Jeg funnet Emilie AUGESTAD i Ministerialbok for Vestre Aker kirke, Oslo men jeg har ikke funnet døde til mann hennes Anders AUGESTAD.
Jeg funnet Anna og Ole SKAUGERUD i Løten kirkegård, siste gang jeg var i Norge.
Jeg har Ministerialbok og Løten kirkegård informasjon for bestemor, Adeline
Jeg har Ministerialbok for Alf Marius
Sigrid født 14.01.1898
Jeg har Ministerialbok for Amund
Derfor det er bare Ivar, Jenny og Sigrid som jeg trenger opplysninger om men jeg vil har gjerne har allt om bestemors søsknene og deres etterkommer.
Etter din svar jeg har funnet en del om Ivar, Hjørdis Engh og deres datter, Astrid i Ministerialbok og Klokkerbok for begge Gran og Løten. Tusen takk.
mvh
Adele
Jeg har fatt opplysninger fra Løtenboka, bind III mange aar siden og har begynte fra det informasjon.
Du har det rett at min bestemor var Adeline. Hun død når min mor var 17 måneder og mor voskte opp og komt til Canada med hennes adoptiv familie.
Jeg vil gjerne har allt om bestemors familie som jeg kan finne.
Noen funnet Karen og Anton SKAUGERUD/SKAUGRUD i Granavoll gravplass, Gran, Oppland.
Jeg funnet Emilie AUGESTAD i Ministerialbok for Vestre Aker kirke, Oslo men jeg har ikke funnet døde til mann hennes Anders AUGESTAD.
Jeg funnet Anna og Ole SKAUGERUD i Løten kirkegård, siste gang jeg var i Norge.
Jeg har Ministerialbok og Løten kirkegård informasjon for bestemor, Adeline
Jeg har Ministerialbok for Alf Marius
Sigrid født 14.01.1898
Jeg har Ministerialbok for Amund
Derfor det er bare Ivar, Jenny og Sigrid som jeg trenger opplysninger om men jeg vil har gjerne har allt om bestemors søsknene og deres etterkommer.
Etter din svar jeg har funnet en del om Ivar, Hjørdis Engh og deres datter, Astrid i Ministerialbok og Klokkerbok for begge Gran og Løten. Tusen takk.
mvh
Adele
Hei igjen!
Jeg skal se hva jeg kan finne ut om din familie i Løten. Sender deg det jeg kan finne av opplysninger. Jeg konsentrerer meg om å finne flere opplysninger om Ivar, Jenny og Sigrid.
Mvh Toril
Jeg skal se hva jeg kan finne ut om din familie i Løten. Sender deg det jeg kan finne av opplysninger. Jeg konsentrerer meg om å finne flere opplysninger om Ivar, Jenny og Sigrid.
Mvh Toril
Hei, Jeg har opplysninger om Sigrid Furuseth og Anders Augestad.
Anders og Emilie fikk 4 barn. Emilie døde i barsel
xxxx døde som barn
Astrid gift med Otto Hartmann , bosatt i Oslo, begge er døde, 4 barn
Arne født 19 juni 1915, gift med Elsa Marie Faale født 9 mars 1917, bosatt i Nittedal, begge er døde, 4 barn, 1 er død.
Jacob gift med Borghild bosatt på kolbotn (Oppegård), Jacob er død, 2 barn
Da Emilie døde flyttet Sigrid til familien for å ta seg av barna, hun ble hos familien til hun døde. Anders (bestefar) kjøpte Ormerud Gården gård på Kolbotn i 1934. Familien flyttet dit, og betefar og Sigrid (vi kalte henne bare tante)
drev gården sammen. Begge bodde på gården til de døde. Bestefar 25 jan 1961 og tante døde 1 august 1964.
Jeg har også opplysninger om Karen og Anton
De drev i alle år bakeri på Jaren, sønnen Trygve overtok driften og giftet deg med Kari.
De fikk et barn, Finn. Trygve er død, jeg tror Kari lever.
Selv er jeg sønn av Arne Augestad
ønsker du flere opplysniger er det bare å gi beskjed
Mvh
Anders Augestad
Anders og Emilie fikk 4 barn. Emilie døde i barsel
xxxx døde som barn
Astrid gift med Otto Hartmann , bosatt i Oslo, begge er døde, 4 barn
Arne født 19 juni 1915, gift med Elsa Marie Faale født 9 mars 1917, bosatt i Nittedal, begge er døde, 4 barn, 1 er død.
Jacob gift med Borghild bosatt på kolbotn (Oppegård), Jacob er død, 2 barn
Da Emilie døde flyttet Sigrid til familien for å ta seg av barna, hun ble hos familien til hun døde. Anders (bestefar) kjøpte Ormerud Gården gård på Kolbotn i 1934. Familien flyttet dit, og betefar og Sigrid (vi kalte henne bare tante)
drev gården sammen. Begge bodde på gården til de døde. Bestefar 25 jan 1961 og tante døde 1 august 1964.
Jeg har også opplysninger om Karen og Anton
De drev i alle år bakeri på Jaren, sønnen Trygve overtok driften og giftet deg med Kari.
De fikk et barn, Finn. Trygve er død, jeg tror Kari lever.
Selv er jeg sønn av Arne Augestad
ønsker du flere opplysniger er det bare å gi beskjed
Mvh
Anders Augestad
Hei Anders,
Tusen gange tusen takk for din svar.
Jeg er glad
å høre fra bestemors sin slekt.
Jeg skal kontakt du på privat email.
mvh
Tremenning Adele