Foreldre til Oslu Pedersdatter og Christen Olsen

For etterlysn. som ikke kan plasseres på undernivå

Moderator: MOD_Vest-Agder

Svar
Erling Sandø
Sted: MOSBY

Foreldre til Oslu Pedersdatter og Christen Olsen

Legg inn av Erling Sandø » 15. desember 2009 kl. 20.17

Er det noen som kan hjelpe meg med ovennevnte. De opplysningene jeg har er følgende: Oslu Pedersdatter som jeg nylig fikk treff på i Family Search er født i 5.okt. 1775 i Øyslebø Far Peder Pedersen , men ikke noe mer (årstall ?). Ektemannen - Christen Olsen vet jeg bare ca årstall - 1771. Ekteparet hadde 3 barn:Ole Olsen (ca 1797), Ragnhild Christensdatter (1800) og Peder Christensen (1808). Den siste min tippoldefar. Han ble døpt i Øyslebø kirke , så det må vel være her familien bodde - i hvert fall på det tidspunktet.Sikkert ikke lett dette det fins jo noen utrolige slektsdetektiver "der ute"så jeg tar sjansen på en etterlysning.
mvh
Erling Sandø

Brukeravatar
Harald Søren Storaker
Sted: Lyngdal
Kontakt:

Re: Foreldre til Oslu Pedersdatter og Christen Olsen

Legg inn av Harald Søren Storaker » 15. desember 2009 kl. 21.50

Giftemål 1794 Øyslebø kirkebok Christen Olsen Skjævesland og Oslu Pedersdatter Nome.
Skjævesland FT-1801
Peder Pedersen (36) på Nome i FT-1801 må vere bror til Oslu Pedersdatter.

dn09248
Sted: MANDAL

Legg inn av dn09248 » 16. desember 2009 kl. 11.22

Jeg anbefaler deg å låne bygdeboka: Øyslebø Gard og ætt,av Paul Sveinall og der finner du på side 157 i b.2 at Kristen Olson Skjævesland 1770-1851 g.m. Aaslaug Pedersdatter Nome,
1775-1848 og de har fire barn. Kan ellers nevne at biskop Olav Skjevesland er direkte etterkommer etter Kristen O. Skjævesland via sønnen Ole Kristenson Skjævesland.

Vennlig hilsen Bernt K.

Erling Sandø
Sted: MOSBY

Legg inn av Erling Sandø » 19. desember 2009 kl. 19.10

Takk til Harald Storaker og Bernt Knudsen. Jeg hadde glemt å hukke av for melding pr e-post, derfor så jeg innleggene først nå. Her var det jo interessante opplysninger. Jeg har faktisk lånt Gardshistoria for Øyslebø, men dessverre bare 1. bind. Det 2. var ikke inne på biblioteket for øyeblikket. Etterat jeg skumleste en del i dette bindet fant jeg faktisk ut at sporet gikk til gården Skjævesland. Skal bli spennende å følge opp dette sporet videre.
Igjen takk til begge to. :D
mvh
Erling

Svar

Gå tilbake til «Kristiansand distriktet - ukjent kommune»