Peter J. Olsen og Randine Balserdtr. gift 1861

Med tidligere kommune Malnes

Moderator: MOD_Nordland

Svar
Brukeravatar
Bjørn-Tore Olsen
Sted: BODØ
Kontakt:

Peter J. Olsen og Randine Balserdtr. gift 1861

Legg inn av Bjørn-Tore Olsen » 28. oktober 2009 kl. 15.35

Den 30.juli 1861 gifter Peter Johan (f.1816) seg med Randine Balserdtr. (f.1823).
Får han noen barn sammen med Randine, hva lever han av?

Den 24.august 1853 kommer min tippoldemor Anna Petrine til verden, mor er Elen Maria Corneliusdatter (f.1831) (disse to har jeg full kontroll på),

det sies at i 1852/53 så flytter Peter Johan Olsen til Vesterålen, og det stemmer nok i og med at han blir gift i Bø, men først i 1861.
Hva han gjør i mellomtiden og senere vet jeg ikke, flyttet han rett til Bø eller bodde han andre plasser?

Men allerede i 1839 ble Peter gift med den 58 år gamle enken Anne Katrine Johannesdtr. og bodde da i Nusfjord.
Får han noen barn sammen med Anne, hva lever han av?

Jeg har "blind"leita i kirkebøker i tiden før og etter hans to giftemål etter barn, men har enda ikke funnet noe.
Hans far Ole Nielssen fra Lurøy, og mor Marta Eliaserdtr. fra Nusfjord, har jeg rimelig god kontroll på, så det er perioden 1839 til hans død som gir meg grå hår.
Er det noen der ute som har vært borti denne karen eller noen av konene hans: Randine og Anne Katrine, så hører jeg gjerne fra dere.
Mvh.
Bjørn-Tore Olsen
Medlem i DIS-Salten Slektshistorielag

Les dette før du poster din melding

Hilgunn Henriette Pedersen
Sted: KJØPSVIK

Re: Peter J. Olsen og Randine Balserdtr. gift 1861

Legg inn av Hilgunn Henriette Pedersen » 28. oktober 2009 kl. 19.12

Lite sannsynlig å finne barn etter henne som var 58 år i hvert fall - den andre KAN jo være mulig . . .

Brukeravatar
Bjørn-Tore Olsen
Sted: BODØ
Kontakt:

Re: Peter J. Olsen og Randine Balserdtr. gift 1861

Legg inn av Bjørn-Tore Olsen » 28. oktober 2009 kl. 19.14

ja jeg må jo si meg enig der :D man vet jo aldri...
men om det ikke finnes barn, så er det kanskje andre opplysninger som finnes der ute.
Mvh.
Bjørn-Tore Olsen
Medlem i DIS-Salten Slektshistorielag

Les dette før du poster din melding

Svar

Gå tilbake til «Bø i Vesterålen»