Hei igjen Ivar Andreas.
Da har jeg kommet et godt stykke videre på Anton Hansen og legger inn her det jeg har funnet til nå.
Fester på graven i Ringsaker for Anton og Marie som er Sigurd Hansen døde i 2004 og han er deres sønn. Kunne ikke finne han født i Ringsaker så etter litt tenking frem og tilbake kommer resultatet her.
Hedmark fylke, Veldre i Ringsaker, Ministerialbok nr. 16 (1891-1904), Konfirmerte 1896, side 115
Konfirmasjon nr. 32 for Anthon påført i etterkant Utflyttet til Gjøvik 16/9 1900
Oppland fylke, Gjøvik by i Vardal, Ministerialbok nr. 11 (1891-1901), Ekteviede 1900, side 131
Han gifter seg på Gjøvik samme år
med Berte Marie Larsen Amundrudengen født på Biri Vielse nr. 15
Jeg søker på Døpte i Gjøvik på Gjøvik og Totens hjemmesider og finner disse barna der:
Magda født 25/11 1900
Asta født 9/10 1902
Hans født 28/2 1905
Det er sikkert flere barn i mellom Hans og Sigurd, men dem kan du jo lete frem i kirkebøkene for Gjøvik BY selv -
Dåp nr. 37 er den Sigurd som er fester på gravene i 2000.
Han og kona Ruth Helga Hansen finner du på kirkegården i Ringsaker i nærheten av Anton og Marie - tror det er samme sten eller om det er 2 stener.
Jeg vet ikke om alle barna til Anton og Marie kom til Ringsaker igjen så mulighetene for at det er slekt på Gjøvik/Biri/Toten er vel til stede også.
Kommer tilbake med mere når jeg får snakket med dem som kjente Sigurd og Ruth Helga, da kan det hende jeg har fått tak på deres datter også.
Håper dette ble noe å gå videre på. Mulig det er "lurt" å legge en etterlysning på Gjøvik/Biri og lenke det til denne etterlysningen.