Hei Hanne Line. Har sjekket kirkeboken der han er innført, og han var f.15.12.1859, døpt 12.02.1860. Jeg så du hadde en Georg Krogh som døde 1926, og der kom det frem en S. som mellomnavn. Jeg tror nok at det kan være rett person, og 15.12. kontra 15.09. tror jeg bare er en tilfeldighet. I ditt første svar sa du han var ugift i 1900, men jeg ser det står married 1886, gjelder det kanskje for ekteparet Anderson? På emigr.listen Tr.heim fant jeg Charlotte Nordland med sønn Kouis og datter Clara som reiste 30.04.1902. De oppga bustad, Stjørdal og skulle til Chicago. Nå vet ikke jeg at hun skal ha hatt noen slekt i Stjørdal, men kanskje har hennes mann sine familierøtter der. Det ville være naturlig for Charlotte å kalle en datter Clara etter sin bestemor som også hadde dette navnet, skrevet med C. Da Charlotte og Georgs far i Tr.heim døde 1882 sto det i hans skifte at han etterlot seg kone og barn, og 3 barn fra første ekteskap. Den ene datteren var gift i Norge, og om vi antar at Peter er død, du skriver ingenting om han, så stemmer jo antallet barn. Kommer du over mer, så er jeg veldig takknemlig. Takk så langt. Hilsen Gullbjørg. Aprpos Henry Floer, så fant jeg at han hadde vært en tur i gamlelandet i 1904, tror jeg.