Etter masse fantastisk hjelp her på DIS fant jeg morfaren, Nicolai Seidelin Bøgh, til tidligere etterlyste Erenestine Bergitte Ustri.
Nå lurer jeg på om noen kan hjelpe meg med hans foreldre, føde-år og sted

Dette vet jeg om N.S.B:
Han giftet seg (tok ut lysning) 14. april 1810 i Risør med Kirsten Aanonsdatter. (funnet i kirkeboka).
K. Aa. er født i 1790 i Risør av foreldrene Aanon Olsen og Ingeborg Olsdatter. (kirkeboka og 1801-tellingen).
FS: Datteren Thomine Dorothea Nikolaisen (Erenestines mor) døpt 14. mai 1811 i Risør(finner ikke kirkeboka).
Kirkeboka i Larvik (s. 39 nr 12): Datteren Ingeborg Aanine Kristine døpt mars 1813 i Larvik.

FS og Kirkeboka i Risør(nr 19): Datteren Christiane Fredrikke Seidelin døpt 1815 i Risør
Etter videre søk på FS finner jeg:
Joachim Gunerius Jørgensen Bøgh f 05.jan 1739 i Of, Aasnes, Hedemark,
foreldre: Jørgen Jonas Christoffersen Bøgh og Abel Catherine Dannepeen.
J.G.J.B gifter seg 21. des 1770 i Arendal med Tomine Marie Olsen Regevig f 27. sep 1749 i Arendal. (finner ikke vielsen i kirkeboka)
De får barna: Jakob Jørgensen Bøgh f. 21 feb 1772 i Arendal, Anna Catrine J. Bøgh f. 18 des 1773 i Arendal og Gunhild Margerethe Bøgh f. 12 nov 1775 i Arendal. (finner ingen barn i kirkebøkene mellom 1770 og 1790).
Kan noen hjelpe meg med å finne ut om dette er foreldrene og søsknene til Nicolai?
Nicolai og Kirstens 1. datter het jo Thomine (etter farmor???) og deres 2. datter het Ingeborg etter mormor!
NB! Nicolai Seidelin Bøgh f. 1761 i København og gift med Sybilla Wittrog og bosatt i Christiania kan ikke være den samme som "min" Nicolai Seidelin Bøgh.
Siri