noen som har hørt om disse personene?

Moderatorer: MOD_Kildereg, MOD_Generellt

Svar
dn17819
Sted: FETSUND

noen som har hørt om disse personene?

Legg inn av dn17819 » 22. juli 2008 kl. 9.02

For endel år siden arvet jeg min tante og endel av hennes malerier.Noen av malerne vet jeg var i vår slekt,så de har jeg funnet.(Ivar Falk) (Edvard Munch) Halvard Storm har jeg også funnet(ikke i slekt) men nå gjenstår det 2 malere som jeg ikke vet hvor kommer ifra,og kansje er det ikk lett og finne dem heller i og med at jeg ikke vet noe om dem fra før av.Men jeg tenkte at kansje noen her inne muligens hadde hørt navnene så derfor prøver jeg meg på en aldri så liten etterlysning.
E.Nordlien/Nordliem? står det på det ene maleriet.
Det andre maleriet er malt av William.K.Jensen,og det er et skikkelig flott maleri av Oslo Rådhus/Akershus Festning /og brygga med båter foran rådhusbrygga.Bak Oslo Rådhus er det masse skog/trær,så når i all verden kan dette være malt mon tro???

Hilsen Unni Høgberg Johansen

dn19497
Sted: LANGHUS

Re: noen som har hørt om disse personene?

Legg inn av dn19497 » 30. juli 2008 kl. 14.26

Hei!!
Leste akkurat innlegget ditt. Jeg har også arvet noen malerier og ett par av dem er malt av E.Nordlien og noen er malt av en Bugge. Jeg vet heller ikke hvem dette er. Maleriene henger i et hus på Fjellhamar. Dette huset ble bygget ca. 1923 og det finnes noen fotografier som jeg antar er fra slutten av 1920 eller begynnelsen av 1930 som viser ihvertfall ett av maleriene til denne Bugge og jeg har gått ut fra at alle maleriene er fra omtrent samme tidsperiode. Men det er jo ikke sikkert dette stemmer.
Familien som opprinnelig eide huset het Henriksen og mindt en av dem hadde høyere stilling ved Fjellhamar Brug, tror han var Direktør.
Hvis du har funnet ut noe om denne E.Nordlien så hadde det vært fint å få høre om det. :)

Hilsen Lisbeth Haug

dn17819
Sted: FETSUND

Re: noen som har hørt om disse personene?

Legg inn av dn17819 » 30. juli 2008 kl. 21.48

Hei.

Håper jeg finner ut noe om E.Nordlien og da skal du få beskjed,det maleriet jeg har av ham viser en mann med hest som drar over isen med tømmer.Jeg pløyer internett og alt som har med malere og gjøre så hvem vet kansje jeg har flaks og finner ham :)
Mvh Unni Høgberg Johansen

Svar

Gå tilbake til «Generelt»