Jeg er desperat

med de tidligere kommunene Fredrikstad, Borge, Kråkerøy, Onsøy, Rolvsøy og Glemmen

Moderator: MOD_Østfold

Svar
gj06940
Sted: YVEN

Jeg er desperat

Legg inn av gj06940 » 2. mai 2008 kl. 1.47

Jeg er en 14år gammel gutt som har en farmor som jeg har møtt en gang. jeg har så lyst til å finne og prøve å bli kjent med henne. når pappa skulle levere meg av ved en venn på kråkerøy på glombo pekte han opp mot noen boligkompleks og sa; her bor farmora di hvis du vil besøke henne en dag'' og mer sa han ikke om det. jeg vil ikke spørre farfaren min om dette om dette kunne være et vanskelig tema for han.

jeg har googlet og brukt kartet på gulesider og funnet ut han hun skal bo i enten årfuglveien eller rugdeveien men er ikke sikker om det er riktig sted.
når jeg søker på veinavnene så kommer det opp alle navna på dem som bor i gata men navnet til farmor står ikke der :( jeg har kun møtt henne en gang når jeg var 3år og har bare et bilde av henne å gå ut ifra. jeg vet ikke om hun har flyttet eller om hun bor der eller i en annen gate.

så her kommer det vanskelige: jeg har et slektstre i en bok. navnet står der men med etternavnet til min farfars slekt og ikke hennes eget etternavn. boka er fra 1994 og farfar og farmor ble skilt på 70- 80 tallet, så egentlig skal jo hennes eget etternavn være skrevet der :roll: da hadde det vært mye enklere og funnet henne men så enkelt er det ikke.
jeg vet heller ingenting om hvorfor dem skilte seg og hvorfor pappa ikke tar kontakt hvis han ikke gjør det i hemmelighet da. For meg høres det veldig ut som hun har gjort noe mot dem så dem ikke vil ha kontakt med henne. farfar må ha ''kontakt'' med henne siden han betaler vel penger til henne i måneden, hvis hun ikke er gift da.

så jeg lurer på om noen vet om et sted der ma kan finne gifte mennesker fra SARPSBORG fra 1960-1972. vær så snill og hjelp meg med dette. PS: vi trenger også hjelp med slekta våres i canada.

Kjell Halvorsen
Sted: ÅMOT

Re: Jeg er desperat

Legg inn av Kjell Halvorsen » 2. mai 2008 kl. 8.15

Hei,

Informasjon om nålevende personer er egentlig ikke tillatt å offentliggjøre i dette forum, så det kan bli litt vanskelig å gi deg konkret hjelp. Likevel, hvis du er sikker på at de ble gift i Sarpsborg, så finnes jo lysningsprotokoller fra Sarpsborg fram til 1969 blant kirkebøkene som er scanna og lagt ut på nett. 1956-1965 her og 1965-1969 her Du har jo det fulle navnet til bestefar din og ved å starte på et årstall og bla deg framover side for side, vil du med litt hell kunne finne igjen navnet hans i kolonne 3 'Brudefolkenes fulle navn og livsstilling'.

Hvis du synes dette er litt kronglete kan du jo sende meg en mail med navnet på dine skilte besteforeldre til kjellathalvorsendotcom, så kan jeg gjøre et forsøk på å hjelpe deg i leitinga !

Mvh Kjell H.

gj06940
Sted: YVEN

Legg inn av gj06940 » 2. mai 2008 kl. 10.49

takk for svar jeg skal fortsette å søke til jeg finner dem :wink:

Kjell Halvorsen
Sted: ÅMOT

Legg inn av Kjell Halvorsen » 2. mai 2008 kl. 12.06

Hei igjen,

Jeg tror jeg fant det navnet du leter etter i lysningsprotokollen og har sendt deg en mail.

Der framkommer jo også din farmors foreldres navn; litt mer å gå på, men det er ikke helt enkelt å få info fra det offentlige om personer som fortsatt er/kan være i live - selv ikke for nær slekt.

Andre enn meg kan kanskje gi deg tips om hvordan lete videre; eventuelle grandtanter eller -onkler (søsken til din farmor) kunne kanskje vært en mulighet, men det har du kanskje tenkt på sjøl også ?

Kjell H.

gj04175
Sted: GAMLE FREDRIKSTAD

Legg inn av gj04175 » 3. september 2008 kl. 22.51

Marius Kristiansen skrev: PS: vi trenger også hjelp med slekta våres i canada.

Hvor i Canada har du slekt?

Svar

Gå tilbake til «Fredrikstad»