Johannes Bingen eller Johannes Johannessen

Moderator: MOD_Vestfold

Svar
Erik Hov
Sted: GJØVIK

Johannes Bingen eller Johannes Johannessen

Legg inn av Erik Hov » 17. januar 2008 kl. 19.06

Hei.

Jeg har prøvd en stund å finne en slektning Johannes johannessen ,3menning av min oldefar.
Johannes var født i Moss bysogn 30 Des 1882 sønn til Johannes johannessen og Karen Nikoline Olsdatter.
Jeg har vært i kontakt med etterslekt etter Johannes søsken og de eldste der sier at Johannes bodde i Tønsberg i Tønsberg og at han var gift og visstnok skilt. De visste ikke om han hadde barn etter seg. Han var fadder for sin brorsønn i Moss 1903 ,og jeg har ikke funnet ham i Moss senere.
Jeg sjekket DIS gravminner ,det er jo lagt ut for Tønsberg ,og den eneste Johannes født i 1882 var en "Johannes Bingen" som døde 1968 gift med ei Hilda Marie født 1887 død 1958. På samme gravsten står ei Gerd Helene M. Due f 1916 d 1994.
Sjekket dødsfall i Norge 1947-2001 og fant henne som Gerd Helene Margrethe ,født 27-4-1916.
Tenkte det ville vært artig om denne Johannes Bingen var den samme som den johannes jeg lette etter ,så jeg prøvde å finne Gerd født for å få greie på evt farsnavn på denne Bingen. Jeg har lett igjennom Østfold ,Vestfold ,Buskerud ,Oslo og Akershus UTEN å finne Gerd født ,og har ikke kommet videre.
Er det noen som kan finne ut av dette? hadde vært fint å visst om Johannes Johannessen var eller ikke var den samme som Johannes Bingen.

På forhånd takk
mvh
Erik

Brukeravatar
Ketil Firing Hanssen
Sted: SANDVIKA
Kontakt:

Re: Johannes Bingen eller Johannes Johannessen

Legg inn av Ketil Firing Hanssen » 17. januar 2008 kl. 20.52

Det er ingen Johannes Bingen eller Johannes Johannesen i Tønsberg i 'Adressebok for Vestfold Fylke og Drammen med skatteligninger' fra 1939 eller 1960.

Du kan jo begynne og lete etter giftermål og eventuelle barn i kirkebøkene for Tønsberg.

Det begraves en Johannes Johannesen i Tønsberg 23. mai 1929 (DIS Gravminner), fødeår er ikke oppgitt. Han er begravet sammen med barbermester Aslak Erling Ruud og hustru Valborg f. Olsen, samt deres to barn Aagot Olava Henriksen f. Ruud og Ole Moritz Ruud.

Erik Hov
Sted: GJØVIK

Legg inn av Erik Hov » 17. januar 2008 kl. 21.06

Jeg har lett etter giftermålet i bl. a Tønsberg ,Slagen og Sem pluss diverse andre steder ,østfold også siden han var derfra ,men ikke funnet noe.
Får heller ikke sjekket klokkerboka i Tønsberg på døde i 1929 ,ellers hadde jeg fått alder på denne Johannes som døde der da----søren og.

Kan jo godt være det er rette Johannes som dør i 1929. Hans søsterdatter kunne såvidt huske at de var på besøk i tønsberg ,og hun er født i 1921. Men hvorfor han er gravlagt sammen med Ruud folka ,det er mer enn jeg helt skjønner.

mvh Erik

Ola Klefsås
Sted: KOPPANG
Kontakt:

Legg inn av Ola Klefsås » 6. februar 2011 kl. 9.10

Johannes Bingen som er gravlagt i Tønsberg er nok en annen. Han var fra Stor-Elvdal, og kalte seg også Halvorsen. Faren var fra Bingen i Brandval. I 1910-tellinga har navnet blitt til "Bengen", men det er flere feil i den tellinga :cry:

Mvh Ola

Brukeravatar
dn12117
Sted: MOELV

Legg inn av dn12117 » 6. februar 2011 kl. 10.05

Hei Erik.

Er dette din Johannes i Folketellingen 1900

Han er ihvertfall ikke hos foreldrene i 1900

Legger inn lenke til konfirmasjonen som er nr. 33

Hadde håpet at det var påført "kommentarer" her i etterkant, men..............!!

Har du sett i utflytning fra Moss?
Lillian Kristiansen

Svar

Gå tilbake til «Tønsberg»