Helt enig med Frank Roland! Genes er en spennede løsning
Jeg har brukt
http://www.genesreunited.co.uk siden 1 oktober 07 og er godt fornøyd med registreringsoppsettet og søkemulighetene som finnes i programmet.
Som engelsk var det naturlig for meg å velge en engelsk webside for å registrere/søke tilbake i min familie. "Genes" takler registrering av personer som har giftet seg flere ganger eller hatt flere samboere, og evt ste-barn kommer på riktig plass i slektstreet.
Det er heller ingen problem med registrering av par av samme kjønn. Og selv om websiden er engelsk er det selvfølgelig uproblematisk å registrere særnorske bokstaver.
Hot matches er et glimrende påfunn. Du korresponderer anonymt via "Genes" og velger selv om ditt slektstre skal åpnes for den andre personen. Får du tilgang til en annens slektstre, kan programmets "kopi / lim inn" funksjon brukes for å kopiere deres opplysninger til ditt eget slektstre.
Deling av den enorme mengde informasjonen som finnes i Genes databasen er så logisk

Den sparer deg for tids -og ressursbruk, og gjør slektsforskning til noe mer sosialt!
Via Hot matches har jeg funnet 2 aktive slektsforskere som tilhører "min" famile, og har allerede kommet 8 generasjoner tilbake på fars side i løpet av den korte tiden jeg har vært medlem.
mvh
Richard Gates