Rundt 1880 ble det født en Ole Severinsen Engen på Støren. I 1900 bor han i Trondheim sammen med en G.S. Engen. Begge jobbet de ved jernbaneverkstedet.
Jeg tror at denne Ole (og kanskje også den andre - var de tvillinger?) var sønn av en Severin Halvorsen Engen, f. 1849, som var gift med ei Else Olsdatter, f. 1850.
Er det noen som kjenner denne familien? Jeg tror både Severin og Else var innflyttere til Støren, men fikk de mange barn? Og finnes det slekt etter dem på Støren også i dag?
Mvh
Krister Olsen
Ole Severinsen Engen f. ca 1880
Moderator: MOD_Sør-Trøndelag
-
- Sted: TRONDHEIM
Re: Engen på Støren
Bygdefolk og bygdeliv i Støren, bind I, side 45:
TRØSTUGGU:
Severin Halvorsen Engen, født 1849 i Rendalen, død 1898, lokomotivpusser, gift 1877 med Else Olsdatter Korshus fra Dovre, født 1851, død 1933.
Barn:
Severine Severinsdatter Engen, født 1876, gift med Ingebrigt Stavaa, bondfolk i Oppdal.
Hermann Severinsen Engen, født 1878, død 1947. Lokomotivpusser. Gift med Ingrid Jensdatter Folstad. Budde på "Hermanstad" under Prestegarden (Støren).
Ole Severinsen Engen, født 1880. Gift med Ingeborg marie Gevik fra Hitra. Budde på Strinda.
Gurein Severinsen Engen, født 1880, død 1955, gift med Guru Ingebrigtsdatter Hugdal. Småbrukere i Horg.
Hilmar Severinsen Engen, født 1886. Stasjonsmester ved NSB.
Petra Severinsdatter Engen, født 1888, død ugift 1961.
Emelie Severinsdatter Engen, født 1890. Gift med politikonstabel Anders Drøyvold fra Haltdalen. Bur i Trondheim.
Severin Halvorsen finner du i 1875-tellingen under Engen i Støren, tømmerhugger, født i Rendalen.
Else Olsdatter og en del av barna finner du som enke under Trøen i Støren i 1900.
Mvh Astrid Ryen
TRØSTUGGU:
Severin Halvorsen Engen, født 1849 i Rendalen, død 1898, lokomotivpusser, gift 1877 med Else Olsdatter Korshus fra Dovre, født 1851, død 1933.
Barn:
Severine Severinsdatter Engen, født 1876, gift med Ingebrigt Stavaa, bondfolk i Oppdal.
Hermann Severinsen Engen, født 1878, død 1947. Lokomotivpusser. Gift med Ingrid Jensdatter Folstad. Budde på "Hermanstad" under Prestegarden (Støren).
Ole Severinsen Engen, født 1880. Gift med Ingeborg marie Gevik fra Hitra. Budde på Strinda.
Gurein Severinsen Engen, født 1880, død 1955, gift med Guru Ingebrigtsdatter Hugdal. Småbrukere i Horg.
Hilmar Severinsen Engen, født 1886. Stasjonsmester ved NSB.
Petra Severinsdatter Engen, født 1888, død ugift 1961.
Emelie Severinsdatter Engen, født 1890. Gift med politikonstabel Anders Drøyvold fra Haltdalen. Bur i Trondheim.
Severin Halvorsen finner du i 1875-tellingen under Engen i Støren, tømmerhugger, født i Rendalen.
Else Olsdatter og en del av barna finner du som enke under Trøen i Støren i 1900.
Mvh Astrid Ryen
Mvh Astrid
Mange takk, Astrid
Her fikk jeg bekreftet at det er denne Ole som giftet seg med Ingeborg Marie Abrahamsdatter fra Gjevika på Hitra, og det var min ambisjon med etterlysningen.
Mvh
Krister
Her fikk jeg bekreftet at det er denne Ole som giftet seg med Ingeborg Marie Abrahamsdatter fra Gjevika på Hitra, og det var min ambisjon med etterlysningen.
Mvh
Krister
Denne familien bodde visstnok i Horg noen år. Er det noen som kjenner til når og på hvilke gård?
Krister
Krister
Har ikke fulgt med her tidligere. Ole og Ingeborg Marie var foreldre til min mor, Åse Synnøve Flor Engen.
Hei, Knut
Har du oversikt over alle Ole og Ingeborgs barn og eventuelt litt om etterkommerne av disse? Jeg jobber med ei bygdebok om stedet hvor Ingeborg Marie kom fra.
Håper du kan hjelpe meg med noe info.
Krister
Har du oversikt over alle Ole og Ingeborgs barn og eventuelt litt om etterkommerne av disse? Jeg jobber med ei bygdebok om stedet hvor Ingeborg Marie kom fra.
Håper du kan hjelpe meg med noe info.
Krister
Ja,
Hvis det er i orden kan jeg sende deg opplysninger på mail, men trenger din mailadresse.
Mvh
Knut Erik
Hvis det er i orden kan jeg sende deg opplysninger på mail, men trenger din mailadresse.
Mvh
Knut Erik