Elisabeth og Johannes Tidemand

Christiania/Kristiania by og kommune samt Aker herred/kommune fra 1814

Moderator: MOD_Oslo

Svar
Marianne Derlick
Sted: NESODDTANGEN

Elisabeth og Johannes Tidemand

Legg inn av Marianne Derlick » 25. mai 2007 kl. 19.09

Hei!
Jeg prøver å finne ut mer om mine tipp-tipp oldeforeldre Elisabeth og Johannes Tidemand. Jeg har funnet de fleste opplysningene som er å finne i kirkebøkene - fra de ble født til de døde.
Mitt mysterium er hvorfor jeg ikke kan finne Johannes i folketellingen 1900. Elisabeth døde i januar 1900 og bodde da i Welhavensgate 22 i følge kirkeboka for Trefoldighetskirken. Johannes døde ikke før i 1908 - 86 år gammel, fant hans dødsfall i kirkeboka for Grønland. Han bodde da i Sørligate 2. Jeg har lett og lett i 1900 tellingen, men kan ikke finne han noe sted.
Noen som har forslag til hvor jeg skal lete? Hvilke arkiver kan jeg ellers lete i for å finne info om denne familien? Tenker da på om det har vært skifte etter Elisabeth i 1900. Johannes var skomaker i Rådhusgaten i sin yrkesaktive tid. Finnes det registre som omfatter slike yrker f.eks.? Hvilke skole kan barna Emil og Andreas ha gått på når de bodde i Rådhusgaten 23?
Håper på gode forslag.

Marianne

Brukeravatar
Laila Normann Christiansen
Sted: OSLO
Kontakt:

Re: Elisabeth og Johannes Tidemand

Legg inn av Laila Normann Christiansen » 26. mai 2007 kl. 6.31

Ta deg en tur til Oslo Byarkiv, og se i adressebøkene. Dersom han brukte navnet Tidemann, bør han være grei å finne der. Da kan du også sjekke folketellingen for 1901.

http://www.byarkivet.oslo.kommune.no

Lykke til!
med vennlig hilsen
Laila N. Christiansen
Moderator: Akershus/Oslo, Emigrasjon USA
Les dette før du poster din etterlysning

Svar

Gå tilbake til «Oslo, Kristiania og Aker fra 1814»