Rettelse på etterlysning av Martine og "Iver"

Moderator: MOD_Sør-Trøndelag

Svar
Brukeravatar
dn21277
Sted: ÅLVUNDFJORD

Rettelse på etterlysning av Martine og "Iver"

Legg inn av dn21277 » 11. april 2007 kl. 11.22

:D Hei. Siden denne etterlysningen ble lagt ut,har jeg blitt medlem i DIS,så jeg kommer ikke inn for å få rettet etterlysningen da det ikke er samme passord lenger. Jeg har nå funnet ut at det er uriktig navn på "Iver"i denne etterlysningen: "Hei. Jeg søker etter min bestemors tvillingsøster Martine,Og hennes etterkommere. Hun flyttet fra Næsset til Trondheim i 1909. Hun hadde en datter i 1914,med Iver Johan Normann fra Trondheim." Denne opplysningen har jeg fra Nesset bygdebok,men etter at jeg søkte i kirkebøker under dåp for å prøve å finne de der,så fant jeg dåpen til deres barn det året hvor han står oppført med dette navn: "Idar Johan Nordman". Resten er forøvrig riktig. Kan det være noen som kan hjelpe meg å finne disse to? Da de er vanskelig å finne :D Martine er født i 1885 i Nesset under bruket "Bakken", mens "Idar" i 1890.Flere opplysninger har jeg ikke på han.
Mvh Ann-Karin

Brukeravatar
Marit Hegsvold Nyhus
Sted: BRUMUNDDAL

Re: Rettelse på etterlysning av Martine og "Iver"

Legg inn av Marit Hegsvold Nyhus » 11. april 2007 kl. 15.30

Hei Ann-Karin

Hva het datteren Martine og Idar fikk og hvor i Trondheim er hun døpt?
Vet du om Martine og Idar var gift?

Dette må være Martine med foreldre og søsken i 1900
http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... 11405#ovre

Mvh
Marit

Brukeravatar
gj03967

Legg inn av gj03967 » 11. april 2007 kl. 19.00

:D Hei,og tusen takk for svar. Det er ikke mye jeg vet om disse,men jeg har funnet ut at datteren het Ida Margrete og ble døpt i Nesset i 1914. Det fant jeg i kirkebøkene for Nesset. Men jeg har ikke funnet ut om Martine og "Idar" ble gift,men det står at barnet er "uekte" så de var ivertfall ikke gift før dåpen. Jeg har heller ikke funnet noen av dem i kirkebøker senere,så derfor står jeg fast på hvor det ble av dem,og i Nesset bygdebok står det kun at Martine flyttet til Trondheim i 1909,men ikke om hun flyttet tilbake til Nesset etter at barnet ble født i 1914. Derfor antar jeg at Martine ivertfall ble boende i Trondheim..?

Brukeravatar
Marit Hegsvold Nyhus
Sted: BRUMUNDDAL

Legg inn av Marit Hegsvold Nyhus » 11. april 2007 kl. 21.40

Ut fra kirkeboka for Nesset http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-112
er Ida Margrete født og døpt der da morens bopel er oppgitt og være Bakken.
På Idar står det Bergen.

Ikke godt å vite om han var fra Bergen eller om han oppholdt seg der da Ida ble født.
Det er ikke sikkert at Martine reiste tilbake til Trondheim etter at Ida ble født.

Dessverre er det ikke scannet kirkebøker for Nesset etter 1920 slik at Idas konfirmasjon kanskje kunne ha gitt mer informasjon.

Mvh
Marit

Brukeravatar
dn21277

Legg inn av dn21277 » 17. april 2007 kl. 21.37

:D Nå har jeg funnet ut det meste om disse to. Tusen Takk til deg Marit for interessen til å hjelpe meg!
Mvh Ann-Karin

Svar

Gå tilbake til «Trondheim»