Nils Engebretsen og Barbro Olsdatter gift 1735

Moderator: MOD_Oppland

Svar
gj03522
Sted: DRAMMEN

Nils Engebretsen og Barbro Olsdatter gift 1735

Legg inn av gj03522 » 3. september 2006 kl. 16.40

Hei.
Kjenner noen disse personene.
De giftet seg i Vestre Slidre 3.1.1735. Nils bodde på Løken mens Barbro kom fra Kaalstad.

De fikk en sønn Engebret døpt 29.9.1734. Han er en av mine aner. Jeg er svært lite kjent i det området og søker derfor hjelp. Engebret giftet seg med Ragne Jensdatter i 1767 i Vestre Slidre. De får noen barn mens de bor i området. Senere reiser de "nedover" til Ringerike. Her blir en annen av mine aner født.

Foreldrene til Ragne Jensdatter var: Jens Olsen Magistad/Røe/Bølstad og Marit Torsteinsdatter Sørbu/Bølstad.
Jens Olsen har jeg fått opplysninger om , mens Marit har jeg ingen opplysninger vedrørende hennes foreldre, m.v.

mvh
Tormod Thoresen
Drammen

gj03522
Sted: DRAMMEN

Re: Nils Engebretsen og Barbro Olsdatter gift 1735

Legg inn av gj03522 » 4. oktober 2006 kl. 14.33

Hei.
Jeg har funnet mer. Trolig er denne familien fra Østre Slidre. Men de er ikke nevnt i den bøker som har med Østre Slidre å gjøre.
Jeg kopierer også dette til Østre Slidre .

De skriftet ikke av leiemaalet , vedrørende at Engebret var født før giftemålet.

Forloverne var: Even Knudsen Næsja og Ole Larsen Enang. De forlovet seg 18.11.1734.

De fikk følgende kjnte barn utennom Engebret:

Ole døpt i Lomen 11.8.1737. Foreldrene var: Niels Engebretsen og Barbro Olsdatter, Kaalstad. Fadderen var : Barnro Mattsdatter Rogne, Kari Michelsdatter Rogne, Mikkel i Hougen og Østen Olsen i Hauge.

Ole døpt 12.7.1739 , det stod ikke hvor foreldrene var bosatt: Fadderne var: Marit Matisdatter, Colstal? , Seeborn Thorleifsd. Rønsrud ? , Finkel Larssøn Skaterud , Ellend Olssen Rogne og Eric Olssøn Rude.

Ole døpt i Woloboe 29 8 br. 1746. Fadderne: Ingri Følken , Groe Jstad, Lars Bugge, Knud Nesja, Guttorm Begrer.

Syver døpt i Slidre i 1748 Fadderne: Syver T, Ingebiørg Olsdatter Veilingsad , Anne Thorstensdatter Ha,bre, Gaute Bjørnsen og Taasten Larsen Følken,

Nile Engebretsen , gjørstad , 58 år er gravfestet 27.12.1764 i Woelbo,

En av fadderne ; Barbro Madsdatter , jørstad , 60 år er gravfestet 13.4.1766 i Wolboe.

Håper noen kan hjelpe her. Jeg er blank på denne familien.
mvh
Tormod

Svar

Gå tilbake til «Vestre Slidre»