Oluf Rødseteren fra Åmot i Hedmark var min mors biologiske far.
Jeg søker etter eventuelt andre/flere etterkommere etter Oluf Rødseteren fra Åmot?
Et legat i Sollia fra 1936 er underskrevet av Ole Rødseteren, sogneprest. Hvem var han? Folketelling 1900 Kristiania: I Pilestredet i Oslo bor en Ole Rødssæteren f. 1881. Han er malerlærling. Er dette samme mann og har han noe med Oluf å gjøre?
Oluf Hansen Rødseteren 1872-1952
Moderator: MOD_Oslo
-
- Sted: ØRJE
- Laila Normann Christiansen
- Sted: OSLO
- Kontakt:
Re: Oluf Hansen Rødseteren 1872-1952
Hei!
mitt svar var et skikkelig god dag mann økseskaft, jeg leste visst ikke etterlysningen i det hele tatt. ...
Men - det finnes kanskje en bygdebok for Aamodt, hvor Rødsæteren er nevnt, og hvor du kan finne ut mer om evt. Ole/Oluf?
Har du flere opplysninger om Oluf?
mitt svar var et skikkelig god dag mann økseskaft, jeg leste visst ikke etterlysningen i det hele tatt. ...
Men - det finnes kanskje en bygdebok for Aamodt, hvor Rødsæteren er nevnt, og hvor du kan finne ut mer om evt. Ole/Oluf?
Har du flere opplysninger om Oluf?
med vennlig hilsen
Laila N. Christiansen
Moderator: Akershus/Oslo, Emigrasjon USA
Les dette før du poster din etterlysning
Laila N. Christiansen
Moderator: Akershus/Oslo, Emigrasjon USA
Les dette før du poster din etterlysning
-
Ole Rødsæteren (prest) var født i Løten 5. mai 1901. Hans foreldre var kjøpmann Oluf Rødsæteren og Kristine f. Alfhei.
Ole Rødsæteren ble i 1933 gift med Janne Stensløkken.
Litt flere opplysninger i boka "Studentene fra 1923"
Ole Rødsæteren ble i 1933 gift med Janne Stensløkken.
Litt flere opplysninger i boka "Studentene fra 1923"
-
Takk for tips, og jeg har lest bygdebøkene for Åmot. Der fant jeg når Oluf døde, men det står ikke noe mere om han der. Har også kontaktet fjern familie, og de mente at han skulle ha en sønn. De fortalte at Oluf hadde bodd i Oslo, i Ole Vigsgate 21.
Det er derfor jeg nå lurer på om denne Ole kan være hans sønn, og om han eventuelt har etterkommere. Og så lurer jeg på hvor Oluf er gravlagt? Han ligger ikke på Rena, hvor resten av familien ligger. Og det finnes ikke nær familie, så vidt jeg vet. Alle hans søsken var barnløse.
Min mor ble pleiebarn ved fødsel i 1911, og adoptert av pleieforeldrene på et senere tidspunkt. Hennes bio mors søsken hadde heller ikke etterkommere.
Det er derfor jeg nå lurer på om denne Ole kan være hans sønn, og om han eventuelt har etterkommere. Og så lurer jeg på hvor Oluf er gravlagt? Han ligger ikke på Rena, hvor resten av familien ligger. Og det finnes ikke nær familie, så vidt jeg vet. Alle hans søsken var barnløse.
Min mor ble pleiebarn ved fødsel i 1911, og adoptert av pleieforeldrene på et senere tidspunkt. Hennes bio mors søsken hadde heller ikke etterkommere.
-
Hjertelig takk for svar. Hvor kan jeg få tak i den boka, og hva mere står det der? Det står ikke noe fødselsår på faren eller?
Oluf var nemlig kjøpmann på Rena i sin tid. Ellers vet jeg at han var handelsreisende.
Oluf var nemlig kjøpmann på Rena i sin tid. Ellers vet jeg at han var handelsreisende.
-
Kjøpmann Oluf Rødsæteren var født 16. april 1873.
Sender deg en kopi fra "Studentene fra 1923" i posten.
Sender deg en kopi fra "Studentene fra 1923" i posten.
-
Takk skal du ha. Dette er nok riktige personer. Oluf var født 16.4.1872. Og jeg har funnet de i Løten, både dåpsdato og konfirmasjonen til Ole. Igjen takk.