Tinved og Defle på Stinda?

For etterlysn. som ikke kan plasseres på undernivå

Moderator: MOD_Sør-Trøndelag

Svar
dn20189
Sted: LER

Tinved og Defle på Stinda?

Legg inn av dn20189 » 18. juni 2006 kl. 21.56

Hei, har i lang tid prøvd og finne far til min Oldemor som var født på Strinda. Oldemor var Jørgine Kristine Johannesdt. f 19.1.1867 Mor var Kirsti Nilsdt nedre Øien av støren fødte Jørgine i Tinved og far Ungk. Johannes Jonsen på Defle.

Faddere var Grdmd Jens Østmarken, K.Johanne Jonsdtr, Hsmd Johan Tinved. Ungk. Ole Nilsen I Østmarka, K. Jørgine Olsdt Ladenæsset, Pige Seri Nilssdtr. Lundamo.

Ser ut som Kirsti kom til Tinved på Strinda og da møtte Johannes Jonsen på defle.

Dette er alt vi vet, vet ikke om Johannes var fra Defle eller om han jobbet der? Er intresert også i disse to plassen Tinved og Defle. Så er det noen som kan vite noe mere om dette eller har noen tips hvordan finne ut mere om far til min Oldemor, så sier jeg takk.

Johnny hansen [email protected]

gj04332
Sted: TRONDHEIM

Re: Tinved og Defle på Stinda?

Legg inn av gj04332 » 24. januar 2007 kl. 14.31

Hei !
Tindved (Tindveden) under "Spandet" ligger ytterst på Østmarknesset, og er benevnt som eldre bebyggelse på kartverket til gule sider, Min kones oldemor, Anne Johannesdatter var bosatt der i 1865, ref folketellingen, men finner ikke noen av de navn som du nevner.

Mvh.

Jan A. Nilsen

Svar

Gå tilbake til «Strinda og Selbu-distriktet - ukjent kommune / hele regionen»