AASVESTAD- BØRRESEN
Moderator: MOD_Hedmark
-
- Sted: TRONDHEIM
AASVESTAD- BØRRESEN
Jeg leter etter aner av Ole Aasvestad. (gift med Lovise?) Mener at far eller farfar hans het Børre Børresen.
B. Stene
B. Stene
Re: AASVESTAD- BØRRESEN
Hei
Det er lettere å hjelpe hvis du kan antyde når han levde
Mvh
Kristina
Det er lettere å hjelpe hvis du kan antyde når han levde
Mvh
Kristina
-
Ole Aasvestad døde ca 1968/69. Han bodde på en gård ved samme navn på/i Løten. Tror faren het Børre Børresen.
-
- Sted: LØTEN
Hei.
Det er ingen gard i Løten som heter Åsvestad. I Vang derimot heter det Åsvestad. Vang har også ganske detaljerte bygdebøker, så jeg tipper du finner svaret der.
mvh
Thomas Nilssen
Det er ingen gard i Løten som heter Åsvestad. I Vang derimot heter det Åsvestad. Vang har også ganske detaljerte bygdebøker, så jeg tipper du finner svaret der.
mvh
Thomas Nilssen
-
Hei
Takk for svaret. Er ikke noe særlig kjent i området. Nyttig med Bygdebøkene.
Takk for svaret. Er ikke noe særlig kjent i området. Nyttig med Bygdebøkene.
-
Jeg har blitt rettet på fornavnet. Det skal være Kristian/Christian i stedet for Ole. Har også fått vite at han ble 91 år gammel.
B
B
-
I folketellingen 1900 kan det muligens være disse du er på jakt etter?
http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... =687#nedre
http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... =687#nedre
-
Hei Astrid
Takk. Flott at du fant dette. jeg må ha søkt på feil navn, for jeg har ikke funnet fram til noe i Folketellinga.
Jeg tror dette kan være riktige folk.
Vet at Kristian hadde en bror som het Petter. Kristian ble gift med Anna. og fikk 10 barn ca som jeg òg har fått rede på. Men jeg må få dette bekreftet først.
Hilsen Bodil
Takk. Flott at du fant dette. jeg må ha søkt på feil navn, for jeg har ikke funnet fram til noe i Folketellinga.
Jeg tror dette kan være riktige folk.
Vet at Kristian hadde en bror som het Petter. Kristian ble gift med Anna. og fikk 10 barn ca som jeg òg har fått rede på. Men jeg må få dette bekreftet først.
Hilsen Bodil
Hei jeg heter Lillian Aasvestad og jeg vet godt hvem du snakker om.Min bestefar er en av de ti ungene og han het Arne. De het før etter det jeg vet Eriksen.Jeg søker også etter den slekta mi nå,så det var slik jeg fant deg her på forumet:)
Det stemmer at den gården ligger i Vang.Kristian og Anna var mine oldeforeldre.Jeg er nå veldig spent på hvor du er på dette slekts treet:)dette er moro!!
hei jeg heter anne-lise snuggerud og bor i Brumunddal.Har nylig startet med slektsforskning.Ble kjempeglad da jeg så at flere søkte i Aasvestad Børresen:) Min oldemor Siri Børresdatter(mormors-mor) er ole Børresen i Aasvestad sin søster.Oldemor er født i 1848 og ole i 1844.Dette er i grunnen det jeg vet,så hvis du vil hjelpe meg videre blir jeg kjempeglad:) Anne-Lise[/b]
Sist redigert av gj04641 den 11. mars 2007 kl. 0.57, redigert 1 gang totalt.