Slekt i England & Wales

Moderatorer: MOD_Slektsfaglig, MOD_Kildereg

Svar
gj01415
Sted: MYSEN

Slekt i England & Wales

Legg inn av gj01415 » 2. september 2005 kl. 21.34

Har prøvd før, men trenger ideer fra erfarne slektsforskere for å komme videre!
Har funnet ut at min tipp oldefar, Peter Frellsen Bredsdorff f.1859 i Kristiansand og var sjømann, sansynligvis flyttet til Wales, giftet seg der i 1893 og fikk flere barn. Nasjonalarkivet i England kan bekrefte at han var bosatt i Cardiff i 1901 selvom jeg ikke har klart å finne ham eller andre Bredsdorff på folketellingen fra samme år. Nasjonalarkivet anbefaler at man leier en privat slektsforsker i Storbritannia for å finne ut mer. Noen som har erfaring med dette?
Ancestry ser ut til å ha en del interessante Bredsdorff navn (det var på deres sider jeg fant opplysningen om giftemålet i 1893). Ancestry koster noen kroner, kan noe fortelle om det er verdt å satse på?
Sansynligheten for at Peter har etterkommere i Storbritannia er jo stor. Jeg har prøvd å søke på British Telecoms sider etter Bredsdorff, men det er vanskelig ettersom jeg ikke vet i hvilket distrikt jeg skal lete. Har prøvd i Wales og noen andre områder uten resultat. Noen som har ideer på hva jeg bør gjøre?

Mvh Ingalill B Bergbråten :)

Brukeravatar
Laila Normann Christiansen
Sted: OSLO
Kontakt:

Re: Slekt i England & Wales

Legg inn av Laila Normann Christiansen » 3. september 2005 kl. 10.36

Hei Ingalill
Om Ancestry er "verdt å satse på" har vært diskutert opp og ned, ut og inn, i mange mange fora. Dersom du mener du kan finne noe der, så er det verdt å satse på. Dessuten er det mulig å få gratis abonnement i 14 dager, noe som ofte er nok dersom du er effektiv.

her:
https://slektsforum.slektogdata.no/view ... t=ancestry

har Vidar og Gry gitt Kristin info om hvordan man "unsubscriber" så man slipper å betale for dette. Prøv, den eneste som kan si om det er verdt noe for deg, er deg selv :)

lykke til!
med vennlig hilsen
Laila N. Christiansen
Moderator: Akershus/Oslo, Emigrasjon USA
Les dette før du poster din etterlysning

dn03022
Sted: OSLO
Kontakt:

Re: Slekt i England & Wales

Legg inn av dn03022 » 3. september 2005 kl. 10.36

Du kan jo avlegge The Society of Genealogists et besøk (i London), de har idet minste et godt bibliotek, og der får du også sikkert veiledning.
hilsen Tore H Vigerust, Moderator: Slekter

Svar

Gå tilbake til «Kilder og metode»