Aner i England/Wales

Moderator: MOD_Emigranter

Svar
gj01415
Sted: MYSEN

Aner i England/Wales

Legg inn av gj01415 » 8. august 2005 kl. 22.34

Har oplysninger om at min tippoldefar, Peter Frellsen Bredsdorff født 1859 og var sjømann, kanskje giftet og bosatte seg Cardiff i 1893. (fra Ancestry) . Har kikket på forskjellige sider vedr. England og Wales, men er usikker på hva jeg bør satse på. Er feks. Ancestry verdt å bruke noen kroner på?
Vil så gjerne finne ut hvor Peter bodde, døde og om det finnes slektninger etter ham i Storbritania i dag?

Mvh Ingalill B. Bergbråten :)

Brukeravatar
Laila Normann Christiansen
Sted: OSLO
Kontakt:

Re: Aner i England/Wales

Legg inn av Laila Normann Christiansen » 9. august 2005 kl. 8.40

Hei!
Jeg har sendt deg en kopi av det jeg fant på Ancestry:

Description:

This database contains genealogies of some of the citizens of England and Wales. Heralds (those in charge of controlling the use of coats of arms under the direction of the Crown) conducted visitations to record the use of arms. Part of this included recording the pedigrees of the families using coats of arms. Pedigrees were recorded because families had to prove their right to bear the arms by showing their connections back to the original bearers. Because coats of arms were passed down through the generations, armory, or heraldry, has much genealogical value. These visitations, therefore, are significant because they provide over 600 pedigree charts of English and Welsh families.

Some information taken from: Herber, Mark D. Ancestral Trails. Baltimore, Md.: Genealogical Publishing, 1998, 492-494.

To learn a little bit more about these visitations read Sherry Irvine's article titled Heralds' Visitations of England published in the Ancestry Daily News on 29 October 2002.
med vennlig hilsen
Laila N. Christiansen
Moderator: Akershus/Oslo, Emigrasjon USA
Les dette før du poster din etterlysning

Tove Dahl Johansen
Sted: OSLO

Legg inn av Tove Dahl Johansen » 20. oktober 2005 kl. 9.46

Tok en sjekk i "Vigde i Cardiff 1874-1914" (sjømannskirken) som ligger på digitalarkivet, men kunne ikke finne vedkommende der.

gj01415
Sted: MYSEN

Legg inn av gj01415 » 20. oktober 2005 kl. 10.23

Takk for det! Fikk svar fra et "register" i Cardiff i går som bla kunne bekrefte giftemålet samt Peters tre døtre: Edit, Ellen og Dagmar. Dagmar ble i 1919 gift med Frederick Price, men Price er et så vanlig navn i Storbritannia at det nok blir en kjempeutfordring å finne etterkommere. Fikk også vite at Peter allerede var død i 1919, men vet enda ikke hvor og når. Tar gjerne i mot flere ideer på hvor jeg kan lete!
Mvh Ingalill :lol:

Svar

Gå tilbake til «USA/Canada»