Jørgen Danielsen Holst og Guro Nilsdtr Hesthammer.

Moderator: MOD_Vestfold

Svar
dn14228
Sted: SANDVIKA

Jørgen Danielsen Holst og Guro Nilsdtr Hesthammer.

Legg inn av dn14228 » 11. juni 2005 kl. 0.45

Jeg er på jakt etter fødsels- og dødssato (og andre relevante opplysninger) om ekteparet Jørgen Danielsen Holst og Guro Nilsdtr Hesthammer. Jeg er også interessert i opplysninger om deres foreldre. Jeg vil anta at foreldrene kommer fra Hof.

Jørgen og Guro hadde barnet Maren Jørgensdatter Holst, født 1739 i Hesthammer i Hof.

Brukeravatar
Liv Ofsdal
Sted: HOLMESTRAND
Kontakt:

Re: Jørgen Danielsen Holst og Guro Nilsdtr Hesthammer.

Legg inn av Liv Ofsdal » 11. juni 2005 kl. 7.08

Hei Ulf Sand :)

Jeg har litt opplysninger om disse - tatt fra Hof bygdebok. Det står endel om disse der på side 201 i første del. Jeg har ikke sjekka disse opplysningene i kirkebøkene - har det kun fra bygdebøker. Dette er forøvrig mine 3Xtippoldeforeldre :)

Her er det jeg har:
Jørgen Danielsen Holst født 1711 på Haraldset, Nes, Buskerud, død 1785 på Hesthammer, Hof Vestfold

Goro Nielsdatter Børtnes født 1/4-1709 på Børtnes, Nes, Buskerud, død 1779 Hesthammer, Hof, Vestfold

Som du ser så er de født i Buskerud og ikke i Vestfold - ihvertfall iflg bygdeboka i Hof.

Jørgens foreldre:
Daniel Jørgensen Holst født 1677 på Haraldset, Nes, Buskerud, død 1732 på Haraldset, Nes, Buskerud - og Maren Olsdatter Engelstrup født 1687 på Ål, Hallingdal, Buskerud, død 1725 Haraldset, Nes, Buskerud

Goro's foreldre:
Nils Børtnes og Kari Gautesdatter

Disse er også nevnt i Herstad-boka.

Jeg vil nok anbefale deg en sjekk i kirkebøker siden dette kun er tatt fra slekts/bygdebøker :)
Med vennlig hilsen
Liv Ofsdal
Slektsside: http://lofsdal.net/
Les dette før du poster din melding

dn14228
Sted: SANDVIKA

Legg inn av dn14228 » 11. juni 2005 kl. 14.00

Hei Liv,

Takk for hjelpen igjen.

Jørgen Danielsen Holst og Guro Nilsdtr Hesthammer er mine 4xtippoldeforeldre, så vi er altså i slekt :D

Hilsen Ulf.

gj01230
Sted: HVITTINGFOSS

Legg inn av gj01230 » 2. mars 2013 kl. 21.15

Heisan. Hvis dette fortsatt er aktuellt så har jeg info om mange generasjoner bakover på Jørgen Danielsen Holst :-)

Brukeravatar
Liv Ofsdal
Sted: HOLMESTRAND
Kontakt:

Legg inn av Liv Ofsdal » 4. mars 2013 kl. 9.06

Hei Elisabeth!

Oi - dette var lenge siden!
Jeg har siden 2005 sjekket det jeg kan i kirkebøker, ellers har jeg tastet inn opplysninger fra Herstadboka.
På Holst-sida har jeg tilbake til Peder Pedersen Holst født ca 1595 ser jeg, dette får jeg jo ikke sjekket andre steder siden Eiker (hvor han er fra) ikke har bygdebøker :-(

Er du og i den slekten?
Med vennlig hilsen
Liv Ofsdal
Slektsside: http://lofsdal.net/
Les dette før du poster din melding

Svar

Gå tilbake til «Hof»