Søkbar- og klatrebar indeks til alle dine slektdata??

Tjenesten som finner andre medlemmer som forsker på samme personer som deg

Moderator: MOD_DIStreff

Låst
Brukeravatar
dn01013
Sted: SONGE
Kontakt:

Søkbar- og klatrebar indeks til alle dine slektdata??

Legg inn av dn01013 » 26. april 2005 kl. 18.28

Lyst til å få indeksert dine slektsdata for å gjøre dem søkbare overfor andre på nettet?

Og samtidig ved innlevering av data få sammenlignet din indekser mot indeksene til mange andre slektsdata og få rapport om hvilke disse er?

Og, som prikken over i'en, kunne klatre i deres slektstrær for å sjekke om det er snakk om samme slekt/personer som dere har registrert?

Og enkel interface for å ta kontakt med vedkommende??

Ja, men da bør du sannelig bidra med dine data til Distreff. For det er nettopp det DIStreff handler om :-)

Se nærmere på hjelpen på http://www.disnorge.no/distreff/ og klikk på lenken [Innsending] i høyre skjermbildedel!!

Last ned gjerne GEDtreff på http://www.disnorge.no/distreff/prog hvis du er medlem i DIS-Norge!

I dag inneholder databasen tett opp under 6 millioner data, som utgjør et sted mellom 1 og 2 millioner mennesker født i tiden før 1925 og avdøde i dag (dog kan det være noen født før 1905 som uheldigvis kommer med).

Tips: For å forhindre levende 105-åringer i å bli tatt med, registrer fødselssted og andre steder i forbindelse med hendelser i deres liv som kommentar.

Velkommen med bidrag!

dn16322
Sted: SANDNES

Re: Søkbar- og klatrebar indeks til alle dine slektdata??

Legg inn av dn16322 » 28. april 2005 kl. 7.02

For en tid siden sendt jeg inn mine svigerforeldres slekt. Det var ca 700 personer. Og fikk svar. Men det var så mye feil, faktisk overveldende. Ja, jeg har prøvd å rette. Men har ikke hatt mot til å sende inn igjen. Heller ikke mot til å sende inn min egen slekt som vel er klar.
Jeg har bett DIS Rogaland om å lage en brukergruppe for DIS treff. Tror at en slik gruppe kan hjelpe en til å komme videre.
Noen som kjenner seg igjen :?:

Brukeravatar
Rolf Bjerke Holte
Sted: SANDEFJORD
Kontakt:

Legg inn av Rolf Bjerke Holte » 28. april 2005 kl. 9.38

Flott at du sendte inn. Dataene som sendes inn er ikke forventet å være uten feil. All slektsforskning består av tolking av ulike kilder. De behøver ikke å fortelle sannheten...

At du har stedsnavn som ikke kjennes igjen, er dette en feil? Strengt tatt ikke. Dataene kommer ikke med, er resultatet. Det betyr at andre ikke ser at du har personer som kunne vært med. Værre er det ikke. Du mister muligheten til å vite om andre har samme person. Men som regel så har man mange navn i en slekt så dersom man finner andre ved hjelp av mora, eller bestemora spiller det egentlig ingen rolle. Grunnlaget for kontakten er der alikevell, i de fleste tilfeller.

DIStreff er lagd for å skape kontakt mellom slektsforskere, for å snakke om felles slekt. Ikke å være en komplett slekstsamling

Ønsker du at flere skal komme med? (forutsetter at du har angitt ett årstall, og "mangler" unike stedsnavn) Du har 2 valg
    Fylle inn mer informasjon om stedet slik at det kan plasseres i rett sogn/fylke. Dette gjør du i ditt slektsprogramm
    Bruke Gedtreff treff til å rette stedsnavn. Gedtreff lager en "retteliste" som kan brukes om igjen. Da trenger du ikke å endre navn i ditt slektsprogramm dersom du ikke vil endre disse
mvh Rolf B. Holte
DNA koordinator i Vestfold
Les dette før du poster din melding

John Rønnevik
Sted: SVEIO

Legg inn av John Rønnevik » 26. august 2005 kl. 18.52

Hei, jeg har forsøkt å søke i den svenske disbyt. Dette kunne jeg før gjøre via distreff i Norge, men nå får jeg bare feilmelding. Jeg har tidligere rapportert dette, men fikk samme feilmelding i dag, som er e-mailet til admin.
På den svenske basen, disbyt, kunne jeg også tidligere klatre i trær, men dette er nå av en eller annen grunn fjernet. Dessuten, det er veldig tungvint at det ikke lenger er mulig å søke via Dis-Norges DIStreff sine sider.
Med vennlig hilsen
John Rønnevik

Brukeravatar
dn01013
Sted: SONGE
Kontakt:

Legg inn av dn01013 » 28. august 2005 kl. 23.28

Feilen blir rettet om få dager når neste versjon av ressursene legges ut.

I samme omgang kommer det også nye ressurser å søke i, så det er bare å følge med den nærmeste, evt. neste uke. Oppdateringen er dessverre noe avhengig av et annet prosjekt som har noe igjen å bli testet.

Låst

Gå tilbake til «DIStreff - GEDtreff»