Johan Angell Finseth, f. på Finseth ? nevnt 1908

Moderator: MOD_Nordland

Svar
Johan Ludvig Kvamme
Sted: BERGEN

Johan Angell Finseth, f. på Finseth ? nevnt 1908

Legg inn av Johan Ludvig Kvamme » 14. april 2005 kl. 10.13

Er på jakt etter en Johan Angell Finseth, antageligvis født på Finseth i Gildeskål. Skal ha flyttet til Trondheim.

Fikk sønnen Valdemar Johan ca 1908 han var kokk. I sine yngre år jobbet han på Hurtigruten. Noen som kjenner disse personer. Har dessverre ikke flere opplysninger om dem.

Mvh. Johan Ludvig Kvamme

Agnes Lande
Sted: AVALDSNES

Re: Johan Angell Finseth, f. på Finseth i Gildeskål ?

Legg inn av Agnes Lande » 29. desember 2006 kl. 15.15

Johan Ludvig Kvamme skrev:Er på jakt etter en Johan Angell Finseth, antageligvis født på Finseth i Gildeskål. Skal ha flyttet til Trondheim. Fikk sønnen Valdemar Johan ca 1908 han var kokk. I sine yngre år jobbet han på Hurtigruten. Noen som kjenner disse personer. Har dessverre ikke flere opplysninger om dem.

Mvh. Johan Ludvig Kvamme

Hei !
Ser det er lenge siden dette innlegget. Jeg kjenner ikke til Johan Angell Finseth og hans etterkommere men lurer på om det er denne personen du søker:

Johan Angel Petersen født 1870 på Sørfindsæt i Gildeskål.

Foreldre: Peter Sacarias Jørgensen og Antonette Johansen Sørfindsæt.

Jeg holder på med å søke anene til Jentoft Angell Bernhardsen Finseth. Jeg fant hans far (tror jeg) i 1875 tellingen for 1838 Gildeskål som person nr 565.

Hvis dette er rett, så er Johan Angell Finseth bror til Bernhard Cornelius Finseth, som er far til Jentoft Angell Bernhardsen Finseth ,født i Bodin.Bodø.

Hilsen Agnes Lande

Johan Ludvig Kvamme
Sted: BERGEN

Legg inn av Johan Ludvig Kvamme » 29. desember 2006 kl. 19.32

Hei!

Har klart å løse denne saken. Kom fram til de samme personer som du nevner.

Mvh. Johan Ludvig Kvamme

dn23055
Sted: VANVIKAN

Legg inn av dn23055 » 18. oktober 2008 kl. 17.39

Hei.
Jeg er nettopp blitt medlem her på DIS og har en del opplysninger til dere her. Johan Angell Finseth er bror til min oldefar, Bernhard Cornelius Pedersen Finseth. Jeg har ikke så mye detaljer om fødsesdato på Johan men jeg vet at han døde i 1947 i Trondheim. Bernhard fikk flere barn, hvorav Jentoft Angel Bernhardsen Finseth (bror til min farfar, Sidney Hartmut Finseth). Johan Angel Finseth fikk flere barn, hvoran Waldemar er nr 3. Barna til Johan Angel Finseth er: Agnes, Oskar, Waldemar, Ole Aksel, Sofie og Dagny. Ole Aksel till 3 barn: Gerd, Ole Johan og Hans Martin. Jeg har vært i kontakt med Gerd, som er gidt Konradsen i Trondheim. Hun hadde fått en del slekstpapirer fra en slektning i Bergen inne samme slektsgren. Jeg har sendt inn anene til min farfar via GEDtreff og det er vel tilgjengelig om ikke så lenge tenker jeg. Men ta gjerne kontakt hvis dere vil ha den informasjonen jeg sitter inne med.

Med vennlig hilsen

Bjørn Ove Finsetg\h

Svar

Gå tilbake til «Gildeskål»