Jeg leter etter informasjon om min tippoldefar Martin Olsen - jeg ønsker å finne ut når han døde.
Her er stedene jeg har lett:
Kirkebøker, digitalarkiv, aviser i nettbiblioteket, har også sett i gravminner. Jeg har også håndsøkt folketellingen for Øvre Eiker for 1920.
Siste opplysning jeg har funnet om han er i dødsannonsa til hans andre kone Elen Andrine Olsen, i 1918, da står han som Martin Olsen Lunde.
Tidligere har han også vært oppført som Martin Olsen Faasen/Fåsen og Martin Olsen Aas.
Han er født i 1859 på Bergseie (enkelte kilder har han oppført i 1860, men i kirkeboka står det 1859), sønn av Ole Fredriksen og Gunnhild Marie Tomasdatter.
Han var gruvearbeider og senere cellulosearbeider og giftet seg med min tippoldemor Sigrid Halvorsdatter i 1884. De fikk seks barn før hun døde i 1903.
Til forveksling finnes det en Martin Olsen i samme område, født i 1859 og med jobb på cellulosen - men han er gift med Bolette.
Si gjerne i fra hvis jeg skal supplere noen opplysninger.
Hvis noen har tips til hvordan jeg kan gå fram for å komme videre, eller har andre opplysninger om denne karen så er jeg veldig interessert!

Beste hilsen
Gry-Svanhild Kvisterud Hole (pappa er vestfossing