livet til alf william tobiassen

Moderator: MOD_Finnmark

Svar
Liss-Iren Tobiassen

livet til alf william tobiassen

Legg inn av Liss-Iren Tobiassen » 8. juli 2021 kl. 19.13

alf william tobiassen var født 6 juni 1941 og døde 
min bestefars foreldre var hagbart peder karstein tobiassen og ida ragnhild tobiassen, pikenavn aslaksen. familien gjemte seg vistnok i en hule under evakueringen i nordnorge i 1945. etter krigen flyttet de til kvernklubben der han vokste opp. han ble konfirmert i kvalsund kirke 22 juli 1956. han traff sigrunn ellingsen og de giftet seg (12.12.1964) ? de fikk datteren gunn elin tobiassen som døde mai 2017. han hadde flere jobber. fisker på FFR båter, jobbet i fiskebruket i kvernklubben og til slutt snekker i hammerfest. her fikk han en slagborremaskin i ryggen og ble ufør. jeg husker bestefar en gang fortalte om da han gikk på folkeskole? men jeg klarer ikke å finne noe informasjon om dette og husker heller ikke hvilken skole det var. jeg finner heller ikke ut om han noen gang var i millitæret. det er dette jeg oppriktig lurer på men om noen har andre typer informasjon setter jeg pris på det.

Sist redigert av Liss-Iren Tobiassen den 9. juli 2021 kl. 10.41, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Astrid Mollan
Sted: KRISTIANSUND N

Re: livet til alf william tobiassen

Legg inn av Astrid Mollan » 9. juli 2021 kl. 9.49

Du nevner sannsynligvis levende personeri innlegget. Vi viser ikke navn på levende personer her på Slekt og data. Du kan rette og fjerne disse navnene med å trykke på blyantsymbolet. 

https://www.nb.no/search?q=%22alf%20wil ... ype=aviser

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Astrid M

Liss-Iren Tobiassen

Re: livet til alf william tobiassen

Legg inn av Liss-Iren Tobiassen » 9. juli 2021 kl. 10.42

22177 skrev: 9. juli 2021 kl. 9.49 Du nevner sannsynligvis levende personeri innlegget. Vi viser ikke navn på levende personer her på Slekt og data. Du kan rette og fjerne disse navnene med å trykke på blyantsymbolet. 

https://www.nb.no/search?q=%22alf%20wil ... ype=aviser

nå har jeg rettet det og fjernet levende slekninger slik at bare avdøde står nevnt her

Svar

Gå tilbake til «Hammerfest»