Kan noen hjelpe meg med et par slekts-floker..
Nr 18
https://media.digitalarkivet.no/view/7770/33
Kan noen hjelpe meg å tyde mellomnavnet til Elsie? Karenice? Høres ikke spesielt korrekt ut.
Hennes foreldre (hvis dette er riktig person) har jeg registrert i mitt sleksttre som
Peter Gregor Andersen (Født 4 jul 1859 i Holmestrand - død i Minneapolis USA 1 may 1947)
Stina Oletta Laurentina Willhelmsen (født 27 may 1867 i Holmestrand - død i 1 dec 1959 i Minneapolis)
Jeg finner ingen av disse i kirkebøkene i Holmestrand, men jeg mistenker at mellomnavnet til Peter ikke er Gregor, men at det kanskje er stedsnavnet som vi ser i kirkeboka når datteren Elsie ble døbt? Er det Greaker det står? Trodde kanskje det kunne vært Greåker, men dette ligger jo ikke i Vestfold.
Jeg har også ett eller annet sted (usikker hvor) informasjon om at Petter og Stina Letta giftet seg i Oslo i desember 1886, men klarer heller ikke å finne dette giftemålet.
Det ser ut som Elsie var det eneste barnet de fikk i Norge før de utvandret til USA i 1889.
Så det jeg lurer på om noen kan hjelpe med er 1) finne kirkeboka for dåp for både Peter og Stina Oletta, samt 2) bekrefte at Elsie er den "korrekte" datteren deres.
Finnes det kanskje også emigrasjons informasjon om familien?
På forhånd takk for all hjelp

Mvh TomH