Karl (Carl) Johan Johnsen født 1861 i Oslo (Christiania)?
Moderator: MOD_Oslo
Karl (Carl) Johan Johnsen født 1861 i Oslo (Christiania)?
Har noen opplysninger om min kones oldefar, Karl Johan Johnsen, sannsynligvis født i Oslo (Christiania) av svenske innvandrere. Faren er kanskje en Johannes Johnsen. Karl Johan var "skipstjener" på kystruten Oslo-Bergen. Han giftet seg i Nykirken, Bergen i 1886 med Juliane Rebekka Olsen fra Stange. Bosetter seg i Bergen der han dør i 1933. Er spesiellt interessert i hvem som er hans foreldre og hvor de kommer fra.
Sigvar Jan Næss
Sigvar Jan Næss
- Laila Normann Christiansen
- Sted: OSLO
- Kontakt:
Re: Karl (Carl) Johan Johnsen født 1861 i Oslo (Christiania)
Hei! Her må du først gå i original-kirkeboken for ekteskapet i Bergen og sjekke hva som står som farens navn. Der kan det også stå når han ble konfirmert, og hvor.
Som du vet - det er et vell av kirker i Oslo/Kristiania, og siden du heller ikke har fødselsdato på Carl Johan, må du begynne i nyere ende.
Her er de forresten i 1900-tellingen:
1900 folketelling
Lykke til!
Som du vet - det er et vell av kirker i Oslo/Kristiania, og siden du heller ikke har fødselsdato på Carl Johan, må du begynne i nyere ende.
Her er de forresten i 1900-tellingen:
1900 folketelling
Lykke til!
med vennlig hilsen
Laila N. Christiansen
Moderator: Akershus/Oslo, Emigrasjon USA
Les dette før du poster din etterlysning
Laila N. Christiansen
- Egil Sundelius
- Sted: STOKKE
Hei ! Finner vielsen i Bergen 'Mar 19 1886' , på denne lenken:
http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... 19399#ovre (vis riktig) , men den sier ikke noe om far's navn. Så hvor bor han i FT 1865 (og 1875)
hilsen Egil S.
http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... 19399#ovre (vis riktig) , men den sier ikke noe om far's navn. Så hvor bor han i FT 1865 (og 1875)

- Laila Normann Christiansen
- Sted: OSLO
- Kontakt:
Jepp, Egil. Men her må man til selve kirkeboken - da det der vil være notert fedrenes navn. Og kanskje hvor brudefolket er konfirmert!
med vennlig hilsen
Laila N. Christiansen
Laila N. Christiansen
Et lite tips:
Husk på å informere når du legger samme etterlysning flere steder, slik at du ikke risikerer å kaste bort tiden til de som vil hjelpe deg. Husk å oppgi alle opplysninger du kjenner til fra før og hvor du har fått dem fra. Ta også en titt på 10 retningslinjer for posting av etterlysninger
Ovenstående etterlysning finnes også her.
Husk på å informere når du legger samme etterlysning flere steder, slik at du ikke risikerer å kaste bort tiden til de som vil hjelpe deg. Husk å oppgi alle opplysninger du kjenner til fra før og hvor du har fått dem fra. Ta også en titt på 10 retningslinjer for posting av etterlysninger
Ovenstående etterlysning finnes også her.
mvh Jan
- Egil Sundelius
- Sted: STOKKE
Finner f.eks én 'grei' kandidat(!) her i 1875 : http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... 10992#ovre , hilsen Egil S. 

Beklager at jeg som nybegynner på disse sidene ikke har fått med meg alle regler som gjelder for Etterlysninger. Håper ikke noen av den grunn har kastet bort tid på mine spørsmål........
Sigvar Jan Næss skrev:Beklager at jeg som nybegynner på disse sidene ikke har fått med meg alle regler som gjelder for Etterlysninger.
Alt i orden, vi lærer alle underveis. Alle trenger litt tid for å finne ut hvordan dette best fungerer, og min melding var bare ment som et innspill for å formidle noe av det som er viktigst for de som bruker mye tid på å hjelpe andre med deres etterlysninger.
mvh Jan