Resultat av Gedcom-bidrag

Tjenesten som finner andre medlemmer som forsker på samme personer som deg

Moderator: MOD_DIStreff

Låst
Brukeravatar
dn25263
Sted: KABELVÅG

Resultat av Gedcom-bidrag

Legg inn av dn25263 » 17. april 2013 kl. 21.09

Hei

Har mottatt resultat etter å ha sendt inn gedcom-fil. Mottok 2 zip.filer, den ene merket "19 file extracta successfully" . Når jeg åpner er der bl.a. en mappe merket "bonus", som inneholder flere regneark, med bl.a. benevnelse "rapport manglende stedsnavn". Både dette regnearket og de øvrige inneholder bare overskrifter.

Er det slik det skal være ? Jeg spørr fordi jeg er helt blank når det gjelder dette :oops: .

Ser jo på sammendraget i den andre filen at mange av mine registreringer er trukket ut av ulike årsaker og det hadde det vært greit med en slik oppstilling når man skal prøve å få rettet opp feil - men det er kanskje ikke mulig slik jeg tenker. :?:

Brukeravatar
dn01013
Sted: SONGE
Kontakt:

Re: Resultat av Gedcom-bidrag

Legg inn av dn01013 » 17. april 2013 kl. 21.20

Nan skrev:Er det slik det skal være ?

Både nei og ja.

Høres ut som om du ikke har bidratt tidligere, i såfall var resultatene feil.

Derimot er bonusfilene en bonus til dem som avlaster bidragskjørere ved å kjøre GEDtreff selv.

For Mac-brukere var det meningen at de ikke skal behøve å bruke det, men i og med Windows lett lar seg installere med gratis-vare for virtualisering som det kalles og derfor lett også kan installere GEDtreff for selvbruk vil jeg ikke komme til å bruke tid til å debugge en feil som tydeligvis har oppstått et sted, enten på server eller klient.

Andre ting haster mer :-) (Men for tiden er jeg svært opptatt i jobbsammenheng (men lærer en del nytt som kan komme GEDtreff til nytte.)

Brukeravatar
dn25263

Legg inn av dn25263 » 17. april 2013 kl. 21.34

Jeg ble nok ikke noe særlig klokere.... joda jeg har bidratt flere ganger tidligere, men var ikke obs på disse regnearkene. Det er helt greit at det må bli slik dersom jeg har gjort noe feil, eller det blir slik fordi jeg ikke forstår hvordan man "kjører GED-treff selv". Jeg lager en GED-fil i mitt program, BK, laster opp og sender inn.

Mvh Nan

Brukeravatar
dn01013
Sted: SONGE
Kontakt:

Legg inn av dn01013 » 17. april 2013 kl. 21.43

Nan skrev:Jeg ble nok ikke noe særlig klokere.... joda jeg har bidratt flere ganger tidligere, men var ikke obs på disse regnearkene. Det er helt greit at det må bli slik dersom jeg har gjort noe feil, eller det blir slik fordi jeg ikke forstår hvordan man "kjører GED-treff selv". Jeg lager en GED-fil i mitt program, BK, laster opp og sender inn.

Mvh Nan

Hvis du kikker litt på menyen øverst i søkevinduet, vil du se at siste menyvalg er [Videoer]

Der finner du for øyeblikket 4 videoer om hvordan komme i gang med å lage bidrag og analyser selv.

Brukeravatar
dn25263

Legg inn av dn25263 » 17. april 2013 kl. 22.14

Takk skal du ha, der kom det svaret jeg var ute etter :lol: Supert !

Mvh Nan

Låst

Gå tilbake til «DIStreff - GEDtreff»