Jeg trenger litt hjelp til å finne min svenske slekt.
Min tippoldefar het Johan Oscar Linnarsson (byttet navn til Lindstrøm når han flyttet til Norge)
født 18.01.1851 i Sverige (mest sannsynlig Alvsborg, eller i nærheten av Jönköping).
Han hadde så vidt jeg vet en søster som het Hulda Lovisa (eller Hulda/Hilda Marie) senere gift Ekberg og muligens en bror ved navn Gotfred.
Johan Oscar byttet som nevnt navn til Lindstrøm etter han flyttet til Norge når han muligens var ca 18-20 år gammel. Han giftet seg med Maren Petrea Christensen/Christensdotter fra Søndeled, Aust Agder og de bosatte seg senere i Risør. De fikk flere barn, blant annet min oldefar Kristian Lindstrøm.
Jeg har funnet to navn som muligens kan være Johan Oscar Linnarssons foreldre, nemlig Josef Linnarsson gift med Anna Stina Linnarsson. Men jeg finner ikke noe sted at disse to faktisk hadde et barn ved navn Johan Oscar. Men jeg finner en Hulda/Hilda Lovisa Josefsdotter.
Trenger litt hjelp til å bekrefte om dette er foreldrene til Johan Oscar, og eventuelt foreldrene til foreldrene hans igjen.
Setter pris på den minste hjelp