Har vært lite aktivitet på meg en stund, men så plutselig faller ånden over meg igjen.
Det har seg slik at jeg har truffet ei ny "venninne", og hun fyller rundt år til neste år.
Så da er tanken min å se litt på slekten hennes, for å kunne gi henne et slektstre.
Dette har hun ytret ønske om...uten at jeg har sagt noe som helst

Hennes far, J. Johnsen, skal visstnok være resultatet av en affære mellom en tysk soldat og ei norsk dame.
Har blitt fortalt at han er født i Sarpsborg, usikker på hvor.
Også usikker på hva moren heter, men faren (den tyske soldaten) skal visstnok hete noe i nærheten av Alf Klingenberg. Og var da mest trolig stasjonert i Østfoldtraktene et sted under krigen (hele eller deler av den)
Moren skal i ettertid ha truffet en ny mann, så sønnen får dennes etternavn; Johnsen.
Jeg har vært i kontakt med Deutche Bunderarchiv Freiburg angående oversikt over tjenestegjørende tyske soldater i Norge under krigen, og venter fortsatt på svar.
Og jeg er fullt inneforstått med at dette er litt vanskelig å jobbe med, siden dette er tidsmessig ganske nytt (ikke lenger tilbake enn kirgen)
Men hvis noen sitter på noe slekt som krysser, eller annen info, så blir jeg veldig glad.
Og jeg beklager denne noe vanskelig utfordringen

Mvh
Geir A. Johansen