Møkkasommer gir mulighet for slektsforskning

Jeg prøver å finne data omkring: Hermann Ingeberg, en bror til min mormor Anna Nemine.
Jeg har en del ganske veldokumentert på resten av familien, så jeg etterlyser fakta omkring Herman Ingeberg. Eneste jeg finner er:
Kildeinformasjon: Nordland fylke, Sortland i Sortland, Ministerialbok nr. 895A07 (1894-1914), Fødte og døpte 1903, side 66.
http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1 ... 011059.jpg
Lurer bare på om han overlevde barndommen? - Foreldrene ble dissentere omkring 1905, så han er ikke å finne i konfirmasjonslogger. Ble han gift? Barn? emigrerte han kanskje som sin eldste bror: motormaskinist Peder Andreas Andreassen, f. 2.7.1896? Han er registrert som emigrert i sep. 1923 - til Prince Rupert Land i Canada. - Har mistanke om at denne bror amerikaniserte navnet sit, men finner ikke noe etter 1923. Har han registrert med et guttebarn Jentoft Emil Andreassen (6.10.1922) og en hustru, Hilma Albertine (f. Martinsdatter eller Jensen) - har gode data før 1923 på henne også.
Trenger altså opl. på Peder Andreas Andreasen, f. 2.6.1896 - eldste sønn i familien og
Hermann Ingeberg Andreassen f. 18.5.1903 som 5. barn (3. sønn) i samme familie.
Jeg har googlet meg gråhåret over disse 2, men da de ikke er i direkte linje er de heller ikke 'superviktige'. - 'Bare' brødre til min salige mormor!
På forhånd takk for hjelp
Arne Myklebost