Etterkommere til lensmann John Christensen i Haugesun
Moderator: MOD_Rogaland
-
- Sted: NORDKISA
Etterkommere til lensmann John Christensen i Haugesun
Jeg driver å forsker på eidsvollmannen Christian Christensen Kollerud fra Høland i Akershus. En av hans sønner, John Christensen ,var lensmann i Haugesund.
John var født 1794 i Setskog i Akershus og dør 1849 i Torvastad i Rogaland. Han var gift med Marthe Endresdatter Grønahug fra Torvastad. De hadde to barn.
Jeg er interessert i å komme i kontakt med noen som kjenner til Johns etterslekt. Se vedlagte fil.
Mvh. Ivar Sannerud
John var født 1794 i Setskog i Akershus og dør 1849 i Torvastad i Rogaland. Han var gift med Marthe Endresdatter Grønahug fra Torvastad. De hadde to barn.
Jeg er interessert i å komme i kontakt med noen som kjenner til Johns etterslekt. Se vedlagte fil.
Mvh. Ivar Sannerud
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Otto Jørgensen
- Sted: OSLO
- Kontakt:
Re: Etterkommere til lensmann John Christensen i Haugesun
Hvis du oppgir permanente linker til dine opplysninger bl.a. om Personene og ektefelle og barn, vil det sikkert ut fra ytterligere opplysninger som du har om familien og i evt. linker lettere kunne finne aktuelle familier.
Otto Jørgensen https://otjoerge.wordpress.com/
-
- Sted: HAUGESUND
Jeg har to sønner av disse: Karl Johan Jonson f.1845 på Grønhaug i Skåre gift 25.4.1878 med Anna Joakimine Pettersdtr. f.1852 på Hasseløy i Haugesund - datter av Laurits Pettersen som var notbas, noteier, sildesalter, reder, skipper, utskipper og garverieier (i flg. Haugesund bind I av Reidar Østensjø. De hadde sønnen Jon Kristian Jonson f.1849 på Grønhaug i Skåre og død 1850.
Mvh. Johan Arthur Hansen
Mvh. Johan Arthur Hansen
Sist redigert av Johan Arthur Hansen den 6. mai 2012 kl. 23.54, redigert 1 gang totalt.
-
Jeg har også de registreringene. Karl Johan hadde mange barn, se vedlegget til mitt første innlegg (håper dere får opp vedlegget..?!).
Men jeg har ingen flere ledd. Har du det er jeg veldig interessert.
Mvh. Ivar Sannerud
Men jeg har ingen flere ledd. Har du det er jeg veldig interessert.
Mvh. Ivar Sannerud
-
Jeg var ikke innlogget, så jeg så ikke vedlegget ditt.
Mvh. Johan Arthur Hansen
Mvh. Johan Arthur Hansen
-
Kan sjekke dødsannonsen til Anne Joachemine i Haugesunds Avis. Kanskje det kan stå noen opplysninger der?
Mvh. Johan Arthur Hansen
Mvh. Johan Arthur Hansen
-
Marta Endresdtr. død 22.3.1908 på Sørhaug i Skåre. Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-260
Mvh. Johan Arthur Hansen
Mvh. Johan Arthur Hansen
-
Haakon Christensen f.1886 ble gift 20.4.1916 med Ragnhild Johanne Røvær. Haakon døde 12.2.1964 i Haugesund. Denne Haakon var trelasthandler i Haugesund. Skal sjekke dette nærmere!
Mvh. Johan Arthur Hansen
Mvh. Johan Arthur Hansen
-
Veldig bra! Da nærmer vi oss levende etterkommere. Hadde vært midt i blinken å få kontakt med eventuelle levende etterkommere.
-
Denne Helfred som du har født i 1894 er dpt. Hilf og er født 3.9.1893 og dpt.17.9.1893 i Haugesund. Han døde 31.10.1904 i Haugesund og er gravl. 7.11.1904.
Mvh. Johan Arthur Hansen
Mvh. Johan Arthur Hansen