I tellingene under bl. a. familiestilling så jeg en l og under bostatus F og MT? og istedet for HF (Husfar) sto det HP?, så ser jeg ibid i kirkebøkene.
Var inne på 1865, 1875 og 1900 - tellingene.
Familien det handlet om er født i Ullensaker og det var den ene sønnen (som jeg lette etter)
at det sto en F under bostatus.
Og HP under familiestilling hos en annen far.
Det har vel kommet svar på det meste, men jeg tilføyer at HP står for "Hovedperson". Hva l er forkortelse for under familiestilling, vet jeg ikke sikkert, men tipper at det står for "losjerende". Jeg kan imidlertid ikke finne noen med denne forkortelsen i tellingene fra Ullensaker bortsett fra denne: http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcen ... =2951#ovre Her står "l no" for løpenummer.
Du spør etter hva ibid i kirkebøkene betyr også, og hvis det f.eks. står Hans Olsen Berg og deretter Trond Olsen ibid betyr det at Trond bodde på samme sted(altså Berg)
Knut: Jeg var så dum og ikke skrev ned den I etter den personen, men det var i forbindelse med slekta til Lars Martinsen Jaren f. 23.08.1895 eller hans kone Sofie Kristiansd. Austad f.24.08.1900
På første side i alle tellingene vil du finne henvisning til forkortellser og andre nyttige ting. Så som telledato etc. Tar med lenke til 1865, nederst på siden står det "Les meir" der vil du finne mye.