Johan Arnt Hansen, f. 1857 hvor og når døde han? *

Moderator: MOD_Nordland

Svar
Tohmas Brevick
Sted: MJØNDALEN

Johan Arnt Hansen, f. 1857 hvor og når døde han? *

Legg inn av Tohmas Brevick » 11. januar 2012 kl. 21.49

Johan Arnt Hansen, født 16. Feb 1857 i Hammer Østre, Levanger, Nord-Trøndelag. Han reiser fra Trondheim til Harstad rundt 1900. En sønn og en datter flytter også til Harstad. Jeg klarer ikke å finne ut nøyaktig når eller hvor Johan Arnt døde.

Hans sønn Jens Hansen, født 29. Okt 1878 i Hammer Østre, Levanger, Nord-Trøndelag reiser til Harstad. Han giftet seg med Inger (f. 05.05.1879) fra Borge, Vestvågøy.

I 1910 er Johan Arnt Hansen bosatt i Harstad i Fjordgaten, sammen med sin sønn Jens, hans hustru Inger og et udøpt barn (f. 14.09.1910).

Jens Hansen med familie bosatte seg senere i Narvik. De fikk tre barn: Jan, Bergeton Jentoft og Øyvind.

Hans datter Nikoline (Nikka) Frederikke Sogge (f. 26.02.1891) Byåsen, Trondheim, Sør-Trøndelag, reiser også til Harstad. Nikoline giftet seg med William Sogge (f. 1883) i 1909. Barn Søren, Ingeborg, Victor og Nelly.

Jeg klarer altså ikke å finne ut nøyaktig når eller hvor Johan Arnt døde, i Harstad eller i Narvik? Jeg har lett i kirkebøker begge steder. Er det noen som har opplysninger?

Mvh,
Tohmas Brevick

Svar

Gå tilbake til «Narvik»