Programmet Holger - bør testes?

Moderator: MOD_Slektsprogrammer

Svar
Brukeravatar
Arild Jarle Kompelien
Sted: BERGEN

Programmet Holger - bør testes?

Legg inn av Arild Jarle Kompelien » 21. august 2005 kl. 18.43

Etter å ha lastet ned og sett på en demoversjon av det svenske slektsprogrammet Holger, vil jeg oppfordre til at dette programmet kommer med i Dis-Norges test.

Programmet virker ved første møte enkelt og raskt å arbeide med. Og det støtter det som jeg etterlyste her i en annen diskusjonstråd, kalt - Personhistorie - noe å teste? (men som Dis-Norge ikke ønsker å teste?).

Det kunne være artig å se hvordan programmet kommer ut av en test - og om det i praksis virker etter intensjonene.

Programmets hjemmeside her:

http://holger.aland.net/

Ole Bjørn Darrud
Sted: TRANBY

Re: Programmet Holger - bør testes?

Legg inn av Ole Bjørn Darrud » 22. august 2005 kl. 17.16

Hei

det er nok over 3 år siden Holger ble testet, den gang på oppdrag fra "Holger-miljøet" i Sverige.
Konklusjonen den gang var at programmet var meget begrenset og hadde til dels alvorlige mangler. Dette ble meddelt Holgers utvikler.
Manglene var såpass åpenbare at programmet ikke ble med på oversikten som DIS-Norge den gang hadde.

Om det har skjedd noen vesentlig utvikling med programmet siden den gang vet jeg ikke.
Holger vil bli vurdert i løpet av høsten.

Jeg uforstående til den implisitte påstanden i forrige innlegg om at DIS-Norge på et eller annet grunnlag skulle være motstander av "Personalhistorie".

Mvh
Ole Bjørn
DIS-N

Brukeravatar
Arild Jarle Kompelien
Sted: BERGEN

Legg inn av Arild Jarle Kompelien » 22. august 2005 kl. 23.32

Jeg kjenner ikke Holger fra før, men ser at programmet er kommet i ny versjon i sommer.

At Dis-Norge skulle være motstandere av Personalhistorie, står det ingenting om i mitt innlegg. Derimot setter jeg spørsmålstegn ved om Dis-Norge er interessert i å teste i hvilken grad programmene støtter dette. Fra nevnte diskusjon kunne jeg ikke konkludere på annen måte en at man ikke ser noe poeng i å sette det som eget testkriterium. Og når så ikke har skjedd, må vel den konklusjonen være riktig og ikke bare en påstand?

Ole Bjørn Darrud
Sted: TRANBY

Legg inn av Ole Bjørn Darrud » 23. august 2005 kl. 6.52

Hei

så vidt jeg kan se ut fra tidligere debatt ang. personhistorie dekker de fleste hendelsesorienterte program dette, riktig brukt.

Mvh
Ole Bjørn

Svar

Gå tilbake til «Diskuter DIS-Norges programtester»