Maren Sofie Hansdatter født 1837 i Skien etterlyses.
Kan noen hjelpe meg med å finne hennes foreldre.
Under folketellingen i1865 for Tønsberg finner jeg henne som gift med Anders Thorvald Andreassen, som hun har tre barn med. Han "forsvinner" og hun får to barn med snekker Ole Hansen Kjelle, født 1837. Ole Hansen er også vanskelig å spore. Takknemlig for all hjelp
Etterlyser Maren Sofie fra Skien
Moderator: MOD_Telemark
Re: Etterlyser Maren Sofie fra Skien
FamilySearch (som må etterkontrolleres):
Maren Sofie Kirstine Hansdtr f 31.10.1836. Far: Hans Laurits Levorsen. Maren gift 08.08.1858 i Tønsberg med Anders Thorvald Andreassen f 29. jan 1839. Far: Andreas Olsen.
Hans Lauritz Levorsen gift 05.02.1837 Skien med Boel Marie Pettersdtr.
Maren Sophie Kirstine Hansdtr døpt 06.11.1836 i Skien. Foreldre: Hans Lauritz Levorsen og Boel Marie Pettersdtr. Disse to er også oppført med datteren Kristine Hansine f 1837 og Hans Christian f 1841.
Maren Sofie Kirstine Hansdtr f 31.10.1836. Far: Hans Laurits Levorsen. Maren gift 08.08.1858 i Tønsberg med Anders Thorvald Andreassen f 29. jan 1839. Far: Andreas Olsen.
Hans Lauritz Levorsen gift 05.02.1837 Skien med Boel Marie Pettersdtr.
Maren Sophie Kirstine Hansdtr døpt 06.11.1836 i Skien. Foreldre: Hans Lauritz Levorsen og Boel Marie Pettersdtr. Disse to er også oppført med datteren Kristine Hansine f 1837 og Hans Christian f 1841.
Boel er enke i 1865 - 54 år og født i Skien - pedel ved almueskolen. Hun er på dette tidspunkt gårdeier i Skien og bor sammen med tre av barna (Hans Kristian, Kristoffer og Kristine).
Takk til deg for fine svar.
Jeg var på Deichmanske i går og gikk inn på microfilm for viede i Skien for å se på Hans og Boel videre data. Men siden var så utydelig, at det var umulig å få noe som helst ut at det hele.
Har du noen tips til meg for å komme videre.
Videre er jeg helt blank på Ole Hansen Kjelle. Han er oppført i kirkebok som født i 1837 men ikke hvor. Siden dette var i Tønsberg, kan han jo være født der. Men han kan også være innflytter. Noen tips her er meget velkomment

Jeg var på Deichmanske i går og gikk inn på microfilm for viede i Skien for å se på Hans og Boel videre data. Men siden var så utydelig, at det var umulig å få noe som helst ut at det hele.
Har du noen tips til meg for å komme videre.
Videre er jeg helt blank på Ole Hansen Kjelle. Han er oppført i kirkebok som født i 1837 men ikke hvor. Siden dette var i Tønsberg, kan han jo være født der. Men han kan også være innflytter. Noen tips her er meget velkomment

Kjelle er en gård på Sem ved Tønsberg, men han er ikke der i 1865. Tellingen 1875 for Sem og Tønsberg m fl ligger ikke på nettet. Jeg ser at disse to fikk sønnen Kristoffer, døpt 28.10.1877 i Tønsberg - vet du når de ble gift? Han er kanskje på Kjelle eller i Tønsberg i 1875, og da vil det i tilfelle framgå av tellinga hvor han er født (Ole Hansen er forøvrig et vanskelig navn å lete etter)..
Hei!
Her finner du vielsen til Hans og Boel 05.02.1837,
men dessverre ikke med flere opplysninger.
http://gamlegjerpen.no/Kirkeb/Vielser/Skien1836.htm
Mvh Kari
Her finner du vielsen til Hans og Boel 05.02.1837,
men dessverre ikke med flere opplysninger.
http://gamlegjerpen.no/Kirkeb/Vielser/Skien1836.htm
Mvh Kari
Nei, jeg vet ikke dato for giftemål. Jeg tror aldri de ble gift. De fikk også en datter Hanna Lovise f 29.6 og døpt 13.7.1873 i Tønsberg.
Jeg har prøvet å finne begge på folketellingen for 1900, uten hell. Jeg vet at Maren levde til først i 1930-årene og bodde den siste tiden på et gamlehjem eller noe slikt på Skotfoss eller i nærheten.
Ja, Ole Hansen er ikke noe lett navn å forske på. Men jeg gir jo ikke opp ennå.
Takk til deg Kari for lenken. Det er hyggelig å kommunisere på denne måten
Jeg har prøvet å finne begge på folketellingen for 1900, uten hell. Jeg vet at Maren levde til først i 1930-årene og bodde den siste tiden på et gamlehjem eller noe slikt på Skotfoss eller i nærheten.
Ja, Ole Hansen er ikke noe lett navn å forske på. Men jeg gir jo ikke opp ennå.
Takk til deg Kari for lenken. Det er hyggelig å kommunisere på denne måten