Hei, håper noen kan hjelpe meg å finne etterkommere etter denne familien. Valborg Elise Amundsen f.i 1888, konfirmert i 1903, fra Drøbak, giftet seg med Lægterfører Johan Kristian Karlsen fra Nesodden, f.1880 konfirmert 1893. Hans far het Karl Hansen, og familien må på et tidspunkt ha valgt å bruke dette etternavnet da paret ved alle barnefødslene er oppført som Hansen. Valborgs foreldre het Kristian og Ingeborg Amundsen, og er mine tippoldeforeldre. Hennes bror Anton Marinius ble bosatt i Bamble og er min oldefar. Valborg og Johan giftet seg i Drøbak 4/12 1910 og hadde så vidt jeg vet 4 barn som levde opp og ei jente som døde ca.1 måned etter fødselen. Navna jeg har funnet er: Hildur Solveig Helene f.27/1 1911, døpt 7/5 1911, Karl Vidar f.28/1 og dpt. 16/6 1912, Gerd Evelyn Dagmar f.29/3 dpt.2/11 1913, Hjørdis Valborg Lovise f.9/10 1914, men som dessverre døde som spebarn.Jeg vet at en minst en av Valborgs søsken emigrerte til USA, vet ikke sikkert men tror det kan ha påvirket navnevalg for den yngste av barna jeg har funnet, nemlig Mabel Mary Lilian f.20/3 og dpt.11/6 1916. Jeg har bilder av familien som er tatt i 1917. Det hadde vært veldig moro å fått kontakt med, eller ihvertfall fått vite mer om etterkommerne etter disse barna. Eller andre etterkommere etter mine tippoldeforeldre Ingeborg og Kristian Amundsen. Jeg tror at Valborg ble veldig gammel, jeg er ganske sikker på at jeg sammen med mine besteforeldre besøkte henne i en slags aldersbolig sent på 70-tallet, eller svært tidlig på 80-tallet. Vi besøkte da også barndomshjemmet til oldefar og hans søsken. Ta gjerne kontakt her eller på fb. takknemlig for alle svar.
Mvh.Solveig Bugtene