Hønegården
Moderator: MOD_Oslo
-
- Sted: OSLO
Hønegården
Vet noe om en bolig i Lakkegata 66 man kalte "Hønegårn" Min mor bodde der ca. 1934.
Om noen har bilder eller opplysninger om hvorfor man kalte gården dette er jeg takknemlig.
Min fetter bodde der og man kalte ham " høna" sikkert etter gården. Den blev revet ca. 1955 tror jeg
Om noen har bilder eller opplysninger om hvorfor man kalte gården dette er jeg takknemlig.
Min fetter bodde der og man kalte ham " høna" sikkert etter gården. Den blev revet ca. 1955 tror jeg
Re: Hønegården
Du finner noen bilder på nettstedet http://oslobilder.no/
Kanskje det har vært en arbeidsplass med mange kvinnelige ansatte der?
Det kan muligens adressebøkene gi et svar på.
Det kan muligens adressebøkene gi et svar på.
-
Har søkt i Oslobilder, men uten resultat.
Håper på flere gode svar, og det med høner og kvinner var ikke morsomt!
Håper på flere gode svar, og det med høner og kvinner var ikke morsomt!
Jeg er enig i det siste. Men det var dessverre vanlig blant mange å kople slik.
Det kan heller ikke ha vært særlig morsomt for din fetter å få et slikt kallenavn.
Det var mange rare (og fæle) kallenavn på den tiden, ikke minst på Oslos østkant.
Det kan heller ikke ha vært særlig morsomt for din fetter å få et slikt kallenavn.
Det var mange rare (og fæle) kallenavn på den tiden, ikke minst på Oslos østkant.
Jeg fant denne annonsen i Aftenposten 17. mai 1913 og det Klausen averterer både verpehøns og salg av egg senere samme år
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Året før sto denne annonsen i Aftenposten avertert som "Alle mine vel bekjendte Høns....."
Aftenposten 9. august 1912
Aftenposten 9. august 1912
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Da var det altså en virkelig hønsegård i Lakkegata 66! Det visste jeg ikke!
-
Det var artig å vite.
Jeg visste at det gikk høns der, men at det bodde folk der som solgte disse videre visste jeg ikke.
Jeg er som kjent på jakt etter bilde av denne gården også ettersom den har en spesiell intresse i forbindelse med mine slektninger, og meg så klart
Jeg visste at det gikk høns der, men at det bodde folk der som solgte disse videre visste jeg ikke.
Jeg er som kjent på jakt etter bilde av denne gården også ettersom den har en spesiell intresse i forbindelse med mine slektninger, og meg så klart