Min tante Sigrid Gunhildsberg arbeidet på Breidablikk kafe ihvertfall rett før krigen 1939/1940 og var også med på Breidablikk kafees damelag i skyting.
Så er det noen som har opplysninger om Breidablikk kafe som lå i Aluveien (nå Melkeveien3) og ble eid/ drevet av Gunhild Talseth og mannen Thomas Angel Talseth så hører jeg gjerne fra dere.
Har noen arbeidet her eller vet om noen som har??
Gunhild døde i 1961 og mannen drev stedet til ut på 1970 tallet.
Ser av omtaler etter at jeg la ut forespørsel på FB ("du vet du er fra Hamar") at dette var et populært utfartssted og også ble brukt til selskaper og festlige sammenkomster.
Hamar og Omegn skytterlag brukte tydeligvis også dette stedet til møter og selskaper og Storhamar Idrettslag ble visstnok stiftet her i 1935
Link til forespørselen min på FB - håper den lar seg åpne: https://www.facebook.com/groups/3140185 ... reidablikk
Alt av interesse, spesielt hvis noen har minner fra 1940/1950 tallet med beskrivelser av stedet og Gunhild og mannen, hvordan så de ut og hvordan var de som personer.
Skulle noen vite noe om Breidablikk kafees damelags skytterkarriere hadde det også vært supert. Vet at de vant over gutta ved flere anledninger.
Har bilder av huset slik det ser ut idag og også fått et gammelt bilde av huset tatt før krigen en gang. Så flere bilder inne og ute og også av Gunhild og Thomas og andre hadde vært topp.