Koble FTDNA og haplogruppe-resultat til Geni.com

Moderator: MOD_DNA

Svar
dn24678
Sted: SELLEBAKK

Koble FTDNA og haplogruppe-resultat til Geni.com

Legg inn av dn24678 » 15. august 2017 kl. 4.41

Hei.

Jeg bruker Geni slektsforsknings-program
og oppga at jeg er i mtDNA gruppe U4a.

Geni vil nå at jeg skal overføre fullstendig resultat til dem. De har over 50 som er i samme gruppe som meg.
Kan jeg overføre alt? Hvordan skal jeg i tilfelle gjøre det?

Da jeg hadde tatt testen, kom Geni meg i møte og sa se skulle sende Gedkom?, nesten før jeg hadde spurt dem. Hvor finner jeg igjen disse opplysningene?
MVH. Åse

Brukeravatar
Heidi Sitara Fjeldvig
Sted: OSLO
Kontakt:

Re: Overføre all informasjon om mtHaplogrup til "mitt&q

Legg inn av Heidi Sitara Fjeldvig » 15. august 2017 kl. 7.00

Det spørs hvor du har testet. Har du testet hos FTDNA, så kan du hente ned disse fra din "mtMatches", nederst på siden kan du laste ned filer.
Hvis du går til: https://www.geni.com/dna-tests/faq og bla litt nedover på siden, ser du at de har et punkt om hvordan Man laster påå slike filer til geni..

Når det gjelder GEDcom, så er det en eksport av dine slektsdata, fra ditt slektsprogram. Gedcom er en standard for hvordan datafiler fra slektsprogram skal være bygget opp for at de skal kunne utveksles mellom forskjellige slektsprogram.

At de skulle sende det til deg var litt rart, de stter vel ikke på dine slektsdata? Og så vidt jeg vet så har geni sluttet med å tillate opplasting av GEDcom-filer til geni.

Kanskje det var noe annet de mente?
Heidi Sitara

slekt.fjeldvig.no

Brukeravatar
Anne M. Berge
Sted: GAMLE FREDRIKSTAD

Re: Overføre all informasjon om mtHaplogrup til "mitt&q

Legg inn av Anne M. Berge » 15. august 2017 kl. 13.08

Det går an å koble FTDNA-kontoen (med haplogrupperesultat) til profil på Geni.com. Om du ønsker gjøre det er opp til deg. Merk at det meste på Geni.com er fullt offentlig for alle på internett. Jeg ser at din konto allerede er koblet, og at ditt haplogrupperesultat allerede fins markert på profilene i morslinje bakover fra deg.

Geni pleier ikke kontakte folk slik du nevner, og de sender ikke ut GEDcom, så jeg er veldig usikker på hva som egenetlig har skjedd her. Jeg gjetter på at du har fått en slags automatisk varselmelding om at resultatene dine er koblet.
Anne M Berge
Moderator: DNA
Les dette før du poster din melding
Admin for Norgesprosjektet DNA

Svar

Gå tilbake til «Generelt om DNA-testing for slekt»