Hvor ble det av alle kildene via DIS kart ???

Moderatorer: MOD_Slektsfaglig, MOD_Kildereg

Svar
dn23353
Sted: FUSA
Kontakt:

Hvor ble det av alle kildene via DIS kart ???

Legg inn av dn23353 » 27. oktober 2016 kl. 11.15

Hei

Jeg savner helt grusomt de gamle sidene i DIS kart med oversiktlige lister over kilder ! Det nye DIS kart søket fungerer i hvert fall ikke for meg.

Jeg har søkt, men ikke funnet en diskusjon rundt dette, men den finnes sikkert, så jeg beklager hvis jeg gjentar noe, som allerede er sagt før.

Spesielt Bergen med alle de flotte digitaiserte kildene har blitt mye vanskeligere å søke i. Og noen finner jeg ikke igjen i det hele tatt ! Bl.a. døpte i Bergen.

Andre databaser virker også å ha blitt borte.
F.eks. har jeg en Isidor Tognarelli, som døde i Bergen i 1905. Dersom kilden er i DA, så burde han komme opp i et generelt søk, men det gjør han ikke. Hvor er den databasen nå ? Vedlegger klipp fra tidligere.

Er det mulig å få opp de gamle sidene eller er de skrotet ?? De nye er helt ærlig ikke til mye hjelp.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Hilsen Litta
Medlem Dis-Norge og Dis-Danmark

Brukeravatar
Anne Grete Mensen
Sted: BODØ

Re: Hvor ble det av alle kildene via DIS kart ???

Legg inn av Anne Grete Mensen » 27. oktober 2016 kl. 19.05

Du finner de gamle digitaliserte kildene fra Bergen og andre steder på Digitalarkivet. Klikk Gamle Digitalarkivet på forsiden, og velg fylke og kommune og finn kildene.
Hilsen
Anne Grete

dn23353
Sted: FUSA
Kontakt:

Re: Hvor ble det av alle kildene via DIS kart ???

Legg inn av dn23353 » 27. oktober 2016 kl. 19.26

Tusen takk, Anne Grete :-)

Det var flott. Blir litt flau over at jeg ikke har fulgt med i timen ;-)

Men også lettet !
Hilsen Litta
Medlem Dis-Norge og Dis-Danmark

Svar

Gå tilbake til «Kilder og metode»