Peter (Inge) Monsen og hustru Kirsten Jonasdtr, i Stvgr

Moderator: MOD_Rogaland

Svar
Jan Owe Zetterstrøm
Sted: STAVANGER

Peter (Inge) Monsen og hustru Kirsten Jonasdtr, i Stvgr

Legg inn av Jan Owe Zetterstrøm » 9. mars 2005 kl. 11.31

Leter etter aner til Peter (Inge) Monsen og hustru Kirsten Jonasdtr.
De er foreldre til Elen Johanne Pedersdtr f. 1816 i Stavanger som ble gift med Ole Olsen Voll fra Voll på Mosterøy i 1812. Han ble døpt 29.2.1812. Peder Monsen og hustru Kirsten Jonasdtr. står han oppført i Mosterøyboka som Peder Ingemonsen, når han blir oppført som far til Elen Johanne. Er det noen som kan hjelpe meg et steg videre i denne nøtten min? Jeg skulle så gjerne visst hvor de kom fra.
Kanskje de er forfedre til andre her også?. Ole Olsen Voll og Hustru Elen Johanne Pedersdtr. bodde i 1865 i Holmen Rode og Ole var Tømmermann/Flødmann.
Jeg finner en ved folketellingen i 1801 på Lye som da er 18 år. Så aldersmessig kunne det passe.
Med håp og hilsen fra Jan Owe Zetterstrøm

Jørg Eirik Waula

Re: Peter (Inge) Monsen og hustru Kirsten Jonasdtr, i Stvgr

Legg inn av Jørg Eirik Waula » 13. mars 2005 kl. 23.40

Så vidt jeg kan se, så var Elen Johanne født utenfor ekteskap. Ble foreldrene gift seinere?

Jan Owe Zetterstrøm

Re: Peter (Inge) Monsen og hustru Kirsten Jonasdtr, i Stvgr

Legg inn av Jan Owe Zetterstrøm » 14. mars 2005 kl. 9.13

Hei og takk for svaret. Nei. Jeg har ingen holdepunkter for å si at de var gift. Jeg fikk kun en bekreftelse på hvem foreldrene var fra Statsarkivet i Stavanger, da jeg søkte etter Deres datter. Det ble kun skrevet at hun var datter av disse foreldrene. Så (som farlig er) antok jeg derfor at disse var gift. Men det ble ike nevnt noen plass at hun var uekte født og i Mosterøyboka står kun hennes fars navn. Var moren Kirsten Jonasdtr. fra Stavanger eller Mosterøy/Rennesøy? Kan du hjelpe meg med hvor Peder Inge Monsen, og Kirsten Jonasdtr. kom fra?.
Jeg finner dem ingen steder.
Håper du kan hjelpe meg her Jørg Eirik
Med stort håp hilsen
Jan Owe

Svar

Gå tilbake til «Stavanger»