Tidsfeste bryllupsbilde basert på detaljene (vedlagt)

Moderatorer: MOD_Kildereg, MOD_Generellt

Svar
gj22046
Sted: Oslo

Tidsfeste bryllupsbilde basert på detaljene (vedlagt)

Legg inn av gj22046 » 3. april 2016 kl. 13.57

Er det noen av dere som kan hjelpe meg med å gjette på når det vedlagte bryllupsbildet kan være tatt, basert på antrekk og andre detaljer?

Dette er et bryllupsbilde som vi fant sammen med bilder av andre slektninger, og akkurat disse klarer vi ikke å kjenne igjen. Jeg er veldig usikker på alder på bildet, men om vi kunne funnet ut omtrent når bildet er tatt, så tror jeg vi kan finne ut hvem det er. :)

Det at de er alvorlige på bildet er en indikasjon for meg på at det kanskje kan stamme fra før krigen? Alle bryllupsbilder jeg har av familie fra mellom 1945 og 1960 har smilende brukdepar og blomsterbuketter med "hestesko" hengende fra buketten, så jeg ville gjettet at bildet er eldre.

Jeg oppfatter det også som litt uvanlig at hun har en blondekjole. Den er dog hvit, så alt for tidlig kan det jo ikke være. Jeg har lyst til å gjette på rundt 1930, men det er ren gjetting altså. Hva tenker dere?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

dn23027
Sted: MANDAL

Re: Tidsfeste bryllupsbilde basert på detaljene (vedlagt)

Legg inn av dn23027 » 3. april 2016 kl. 16.23

Og jeg ville gjettet på et sted mellom 1940 og oppover 1950årene. Han har litt vide buksebein i dressen, og noe brede jakkeslag. (Dressmoten smalnet både her og der oppover 1960årene, så jeg tror ikke det er så sent) Hun har en frisyre jeg kjenner igjen fra familiebilder i den perioden. Jeg synes ikke dette brudeparet ser ut som 1930 eller før, de virker litt mer " moderne" i stilen.

Men dette blir jo bare min synsing. Andre vil kanskje mene noe annet igjen.

Mvh
Linda

Brukeravatar
Kari Sandberg
Sted: HAMAR

Legg inn av Kari Sandberg » 4. april 2016 kl. 13.07

Ikke så lett å si, men ut ifra brudebilder i egen slekt, vil jeg tro 1930-tallet.
Omtrent samme frisyre og en slik "blomsterkrans" i håret har bl.a. en brud i 1936.

Brukeravatar
Helge Bjerkevoll
Sted: REKDAL
Kontakt:

Legg inn av Helge Bjerkevoll » 4. april 2016 kl. 14.12

Vil du se brudepar fra forskjellige tidsperioder vil jeg foreslå "Fylkesfotoarkivet"

Her kan du søke med å velge forskjellige søkeord. Jeg valgte "brudekjole" og fikk da opp mange bilder av brudepar og bruder.

http://www.sffarkiv.no/sffbasar/style_m ... omMapSite=

Håper linken virker.

Eller prøv denne og velg SØK BILDER.

http://www.fylkesfoto.no/fakliste.htm

Bjørn Kåre Nilssen
Sted: KRISTIANSAND S

Legg inn av Bjørn Kåre Nilssen » 4. april 2016 kl. 16.52

Jeg ville tro at det er fra rundt 1945-55?

Svar

Gå tilbake til «Generelt»