Legg innav Helge Bjerkevoll » 28. mai 2015 kl. 18.24
Om personen er gravlagt ved Bremsnes Kirke (Averøy Kommune) så er det i følge digitalarkivets sognehistorikk bare kirkebøker over døde frem til 1911 som er utlagt på digitalarkivet.
Legg innav Kerstin Løkseth » 28. mai 2015 kl. 20.36
Hei.
Hun var sikkert gravlagt på Nordlandet gravsted, men der er nok graven borte. Det er dårlig med jord i "Byen". Desverre.
Kanskje bøkene fra Kvernes/Bremsnes finnes i Trondheim ??? Tenkte bare høyt...
Takker for svar og tips uansett
Legg innav Kerstin Løkseth » 16. juni 2015 kl. 23.11
Hei til Jonny.
Dama heter Elisabeth Rikardsdtr. Jørgenvåg. Født 16.6.1823, Edøy sogn. Hele familien er flyttet til Dahle.
Siste registrering jeg har funnet er Folketellinga 1910:
http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft ... 6787000547 Da er ho 86 år. Har leita i Kvernes / Bremsnes: 1900-1911, Ministerialbok
Har også leita på Kristiansund.
Men så er det stopp.
Hadde vært kjekt å få "avsluttet" Tippoldemora mi .
Det står her at den siste ble gravlagt på gravstedet i 1902, så da er hun ikke her. Men kanskje noen slektninger. Hvis du henvender deg til museet i Kristiansund kan du sannsynligvis få vite hvem som er gravlagt her. Hvis det er din slekt som eide gården er det verdt å sette seg inn i gårdshistorien. Min oldefar var gift med datteren til en tidligere eier. Hun er gravlagt her. Jeg har lett i kirkebøkene uten å finne den du leter etter. Kanskje du kunne legge etterlysningen under Tustna hvor hun ble født. Gården er en kjent gård på Tustna. ( Jeg ser at du ikke bor så langt unna. Da kan du ta en tur og se på gravstedet og få opplysninger om Ødegaard på biblioteket.)