Jens Jensen død 1766 Bognes. Søker hans slekt og hans kones slekt. Jens kommer fra en husmansplass v/ Fiskevåg, Saltdal.
Ifølge (CD-en "Skifter i Salten")
Hugo
Jens Jensen, Fiskevåg, død 1766 Bognes
Moderator: MOD_Nordland
- Gry Onarheim Dahlmo
Re: Jens Jensen, død 1766 Bognes, Saltdal
Hei
Denne etterlysninga har stått ubesvart lenge ...
I Saltdal gård og slekt bind 4, som er nettopp kommet ut, finner vi Fiskevåg men ingen Jens Jensen og denne tidsperiode. Mulig du har flere opplysninger i dag ?

Denne etterlysninga har stått ubesvart lenge ...
I Saltdal gård og slekt bind 4, som er nettopp kommet ut, finner vi Fiskevåg men ingen Jens Jensen og denne tidsperiode. Mulig du har flere opplysninger i dag ?
Vennlig hilsen Gry
Re: Jens Jensen, død 1766 Bognes, Saltdal
Hei
Ser ar du etterlyser Jens Jensen fra Bognes i Saltdalen, her er det som står i Skifter for Salten, kansje har du denne cd-en, men allikevel:
Jens Jensen, Bognes i Saltdal, Film: HF 1963, protokoll: 7, skiftet åpnet 29.10. 1766. Internt skiftenr. 12065.
Husmandsplassen Bognes i Saltdalen.
Arvinger
Agata Jensdtr. Finset, Gildeslål.
Datter av avdøde. Gift, ektefelle Hans Hansen
Svigersønn av avdøde: Gift, ektefelle Agate Jensdtr.
Maren Jensdtr.
Datter av avdøde, gift, enke.
Ane Jensdtr. i Helgeland, 36 år.
Datter av avdøde, tjener hos Jonas Greger på Helgeland.
Sopie Jensdtr. Finset, Gildeskål.
Datter av avdøde, tjener hos søster Agate
Cicilia Marja Jensdtr. Evenesgård i Saltdal.
Datter av avdøde, gift ektefelle Peder Olsen.
Peder Olsen, Evenesgård i Saltdalen
Svigersønn av avdøde. Gift ektefelle Cicilie Jensdtr.
Mvh
Bror Hemminghytt
Ser ar du etterlyser Jens Jensen fra Bognes i Saltdalen, her er det som står i Skifter for Salten, kansje har du denne cd-en, men allikevel:
Jens Jensen, Bognes i Saltdal, Film: HF 1963, protokoll: 7, skiftet åpnet 29.10. 1766. Internt skiftenr. 12065.
Husmandsplassen Bognes i Saltdalen.
Arvinger
Agata Jensdtr. Finset, Gildeslål.
Datter av avdøde. Gift, ektefelle Hans Hansen
Svigersønn av avdøde: Gift, ektefelle Agate Jensdtr.
Maren Jensdtr.
Datter av avdøde, gift, enke.
Ane Jensdtr. i Helgeland, 36 år.
Datter av avdøde, tjener hos Jonas Greger på Helgeland.
Sopie Jensdtr. Finset, Gildeskål.
Datter av avdøde, tjener hos søster Agate
Cicilia Marja Jensdtr. Evenesgård i Saltdal.
Datter av avdøde, gift ektefelle Peder Olsen.
Peder Olsen, Evenesgård i Saltdalen
Svigersønn av avdøde. Gift ektefelle Cicilie Jensdtr.
Mvh
Bror Hemminghytt
Re: Jens Jensen, Fiskevåg, død 1766 Bognes
Jens Jensen, Fiskevåg. Han var husmann på Rognan. Navnet Bognes er nok skrevet feil, antagelig står det Rogne. Du finner han og kona på side 418 i Saltdal gård og slekt, bind 4. Guri S. Clark
Hei Guri .
Takk for svar fra deg. Jeg lurer på om du har denne denne boken fra Saltdal, og kansje du kunne hjelpe meg med slekten videre.
Hilsen Hugo Jensen
Takk for svar fra deg. Jeg lurer på om du har denne denne boken fra Saltdal, og kansje du kunne hjelpe meg med slekten videre.
Hilsen Hugo Jensen
Hei.
Jeg har denne boka. Jens Jensen var f ca 1690 og døde i 1766. Vet ikke hvor han var fra eller hvem foreldrene var. Gift ca 1724 med Sofia Pedersdtr Fjellstrøm f ca 1695 i Silbojock, Arjeplog, Sverige. Døde på Rognan i 1741. Foreldre Petrus Eriksson Fjellstrøm og hustru Agata Læstadius, begge fra Sverige. Petrus Noræus Fjellstrøm var prest og kona var også fra en prestefamilie. Jens og Sofia hadde 7 barn, noe som går frem i skiftet, foran. Sofias søster Anniken, ble gift på Sundby i Saltdal. Hennes etterkommere finner du i bind 2 side 329. Du kan låne Saltdal Gård og slekt gjennom ditt bibliotek. Mvh Guri S. Clark
Jeg har denne boka. Jens Jensen var f ca 1690 og døde i 1766. Vet ikke hvor han var fra eller hvem foreldrene var. Gift ca 1724 med Sofia Pedersdtr Fjellstrøm f ca 1695 i Silbojock, Arjeplog, Sverige. Døde på Rognan i 1741. Foreldre Petrus Eriksson Fjellstrøm og hustru Agata Læstadius, begge fra Sverige. Petrus Noræus Fjellstrøm var prest og kona var også fra en prestefamilie. Jens og Sofia hadde 7 barn, noe som går frem i skiftet, foran. Sofias søster Anniken, ble gift på Sundby i Saltdal. Hennes etterkommere finner du i bind 2 side 329. Du kan låne Saltdal Gård og slekt gjennom ditt bibliotek. Mvh Guri S. Clark
Hei Guri.
Tusen takk for hjelpen. Jeg skal låne Saltdal Gård og Slekt.
Hilsen Hugo Jensen.
Tusen takk for hjelpen. Jeg skal låne Saltdal Gård og Slekt.
Hilsen Hugo Jensen.