Juberg
Moderator: MOD_Sør-Trøndelag
Re: Juberg
Hei,
Jeg søker aner og etterkommere til en Henry Juberg (1901-1961) som bodde i Lykkestien 4 på Charlottenlund og skal ha vært gift to ganger. Håper noen kan hjelpe...
Mvh
Krister Olsen
Jeg søker aner og etterkommere til en Henry Juberg (1901-1961) som bodde i Lykkestien 4 på Charlottenlund og skal ha vært gift to ganger. Håper noen kan hjelpe...
Mvh
Krister Olsen
Hei.
Det er bare 152 med navnet Juberg, og svært mange av dem bor i Trondheim. Du finner dem i Telefonhatalogen. Ta en sjangse og ring
Det har jeg gjort mange ganger og aldri møtt sure folk.
Mvh. Lars
Det er bare 152 med navnet Juberg, og svært mange av dem bor i Trondheim. Du finner dem i Telefonhatalogen. Ta en sjangse og ring

Mvh. Lars
Hei, Lars
Jeg har ringt mange nå, men ikke kommet noe videre. Håpet at noen DISere var Juberg-eksperter.
Krister
Jeg har ringt mange nå, men ikke kommet noe videre. Håpet at noen DISere var Juberg-eksperter.
Krister
Hei.
Eivind Reitan har laget flere slektshefter med utgangspunkt i Frosta-bøkene. Bla: "Wigal Siursen Stoche og hans etterslekt" Utgitt i Oslo 1979. Disse heften finnes på Folekebibliotekene i Levanger og Verdal, og det skal være en kopi i DiS Sør Trøndelag sin boksamling i "Snikkarboden" på Heimdal.
Her finner vi en Henry Juberg uten fødelsdata, men er sønn av Søren Gundersen Juberg som er født på Frosta. (side 88 ) Søren Gundersen var gift to ganger, men ingen av hans koners navn er nevnt. Han hadde i første ekteskap Gudrun, Sverre og Asbjørn og i andre ekteskap Henry, Haldis og Nansy. Alle brukte Juberg som familienavn. Mens det var mange i denne familien som tok Gundersen som slektsnavn. Håper dette kan være til litt hjelp.
Lykke til videre
MVH Idar
Eivind Reitan har laget flere slektshefter med utgangspunkt i Frosta-bøkene. Bla: "Wigal Siursen Stoche og hans etterslekt" Utgitt i Oslo 1979. Disse heften finnes på Folekebibliotekene i Levanger og Verdal, og det skal være en kopi i DiS Sør Trøndelag sin boksamling i "Snikkarboden" på Heimdal.
Her finner vi en Henry Juberg uten fødelsdata, men er sønn av Søren Gundersen Juberg som er født på Frosta. (side 88 ) Søren Gundersen var gift to ganger, men ingen av hans koners navn er nevnt. Han hadde i første ekteskap Gudrun, Sverre og Asbjørn og i andre ekteskap Henry, Haldis og Nansy. Alle brukte Juberg som familienavn. Mens det var mange i denne familien som tok Gundersen som slektsnavn. Håper dette kan være til litt hjelp.
Lykke til videre
MVH Idar
Slekthilsener fra Idar Kaare Loe, -
IDAR - - - - - etter farmor IDA
KAARE - etter mormor KAREN
LOE . . . . . . . . . etter far min!
IDAR - - - - - etter farmor IDA
KAARE - etter mormor KAREN
LOE . . . . . . . . . etter far min!
Jeg holder selv på og undersøker Juberg slekta.Jeg har fått forståelsen av at mange tok til seg navnet da de arbeidet på noen av gårdene (kår) med gårdsnavn Juberg på Frosta.Av de som jeg kjenner til som er født Juberg på 1800 tallet er Arne og Harald. Har selv aldri hørt om Henry Juberg. Det finnes en person litt utenfor Trondheim som heter Tormod Juberg...(husker ikke adressen hans), ring han. Dette er søskenbarn av min avdøde far, og jeg tror han vet en del om Juberg slekta på Frosta. Har selv ikke kommet så langt at jeg selv har ringt han, men bør vel gjøre det snart, da han begynner å bli gammel.Ønsker du bistand med ett eller annet kan du ta kontakt med meg på [email protected]. Ps; Tror det er 3 gårder på Frosta med navnet Juberg
Mvh.
Knut Juberg
Mvh.
Knut Juberg
-
- Sted: TRONDHEIM
Kom du noe videre i søket etter Henry Juberg?
Hei.Hei jeg er etterkommer av Henry Juberg.Han er min tippolderfar.Du må bare ta kontakt 

Er det denne i Ft1910? http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft ... 6779004275
Står mer her, men du må sjekke mot kirkebøkene!
http://www.geni.com/people/S%C3%B8ren-J ... 0070279244
http://www.geni.com/people/S%C3%B8ren-J ... 0070279244
Vennlig hilsen Tove
Hei Tove.
Er du en slektning av Henry Juberg?
Vet det var noen etterkommere eller inngift fra Vågå...
Er du en slektning av Henry Juberg?
Vet det var noen etterkommere eller inngift fra Vågå...
Nei da, Marianne!
Jeg er bare slektsinterressert, og liker å prøve løse gåter!
Jeg er bare slektsinterressert, og liker å prøve løse gåter!

Vennlig hilsen Tove

Jeg ser du leter etter slektninger til Henry Juberg. Hva tenker du da på? Jeg ser at spørsmålet er tibake til 2005..
Mvh
Jan Sverre Juberg
-
- Sted: TRONDHEIM
Det er mulig Marie Aas Juberg du tenker på.
Hun (enke) ble gift med Henry Juberg i 1951.
Hennes mor, Marit Hanslien, var fra Vågå
Hun (enke) ble gift med Henry Juberg i 1951.
Hennes mor, Marit Hanslien, var fra Vågå