Christen Nielsen Stensrud
Moderator: MOD_Oslo
Christen Nielsen Stensrud
Christen Nielsen Stensrud eide Store Stensrud og hadde en stor formue kan jeg lese. Navnet dukkker opp flere ganger i slektsforum, men finner ikke mange opplysninger om personen eller hvor formuen forsvant. Kan noen fortelle noe om dette?
Re: Christen Nielsen Stensrud
Hva er din relasjon til Christen Nielsen Stensrud ? Spør fordi han er min 6-tippoldefar.
Har en del info, men lite om hans økonomi.
Har en del info, men lite om hans økonomi.
mvh
Sjur p.t. Moss
Sjur p.t. Moss
-
- Sted: MJØNDALEN
Hei !
Søker etter opplysninger fra Stensrud gård. Tipp- tippoldefar, Johannes Halstensen er født der er 1786. Forsøker å finne morsslekten hans. Mor het Juliana Johannesdatter Boman/Bauman. Se eget tema om dette : https://slektsforum.slektogdata.no/view ... hp?t=99613
Lurer på om hun hadde kobling til gården. Informasjon som kan ledes videre ønskes.
Søker etter opplysninger fra Stensrud gård. Tipp- tippoldefar, Johannes Halstensen er født der er 1786. Forsøker å finne morsslekten hans. Mor het Juliana Johannesdatter Boman/Bauman. Se eget tema om dette : https://slektsforum.slektogdata.no/view ... hp?t=99613
Lurer på om hun hadde kobling til gården. Informasjon som kan ledes videre ønskes.
Jeg er niende generasjon etter ham.
-
- Sted: MJØNDALEN
Finnes det noen Johannes , Juliana eller Christian i dine slektsnotater som kan lede meg videre ?
Ja, det er flere Christian, men Johannes og Juliana ser jeg ikke. Vet ikke hvilket årstall du ser på, så det er vanskelig å gi nærmere opplysninger. Har det mer info ?
mvh
Sjur p.t. Moss
Sjur p.t. Moss
Svart til Trond:
9. generasjon og 6. tof er vel etter mitt hode samme sak. Jeg er etterkommer av datteren Berte Christensdatter gm Jon Pedersen Østenstad. Her har jeg 594 etterkommer (med ef).
Hvem er din ane ?
Er du interessert i å utveksle info ?
Sjur
9. generasjon og 6. tof er vel etter mitt hode samme sak. Jeg er etterkommer av datteren Berte Christensdatter gm Jon Pedersen Østenstad. Her har jeg 594 etterkommer (med ef).
Hvem er din ane ?
Er du interessert i å utveksle info ?
Sjur

mvh
Sjur p.t. Moss
Sjur p.t. Moss
Jeg gir gjerne bort det jeg har av opplysninger, men du har vel kommet så langt at jeg har lite å tilby. Men etter Berthe Christensdatter og Jon Pedersson Gjesrud kommer Peder Jonnnsøn. Som var gift med Marie Carlsdatter. Etter disse kommer Michael Pederssøn som gifter seg med Kari Christophersdatter. Håper å høre fra deg.
Trond
Trond